آنفولانزا چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد / علائم را بشناسید

خط سلامت: آنفولانزای فصلی در کودکان یک اتفاق رایج است. تب، سردرد، لرز، سرفه و بدن درد برخی از علائم شایع هستند.

آنفولانزا چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد / علائم را بشناسید

آنفولانزا ی فصلی در کودکان را چگونه مدیریت می توان کرد؟ قبل از هر چیز علائم و نشانه های رایج آنفولانزای فصلی در کودکان را باید بشناسید.

به گزارش خط سلامت در حالی که زمستان با صبح‌های دنج و روزهای کوتاه‌تر همراه می‌شود، درمان آنفولانزای فصلی بخش بزرگ دیگری از برنامه‌های زمستانی در اکثر خانواده‌ها است.

آنفولانزای فصلی یک بیماری نسبتاً شایع اما بسیار خسته کننده است که در شروع زمستان اتفاق می افتد. کاهش دما حتی چند درجه در شب، موجب می شود کودک به شدت بیمار شده، سرفه و آبریزش بینی داشته باشد.

آنفولانزای فصلی چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد؟

هر دو گرفتگی بینی و سرفه دارند، اما آنفولانزای فصلی و سرماخوردگی در واقع کاملاً متفاوت هستند. دکتر نیراج گوپتا ، متخصص آلرژی، فوق تخصص اطفال و متخصص خواب توضیح می دهد علت آنفولانزای فصلی با سرماخوردگی متفاوت است. آنفولانزا توسط ویروس آنفولانزا ایجاد می شود در حالی که سرماخوردگی به دلیل سایر عفونت های ویروسی اتفاق می افتد.

همچنین، سرماخوردگی چندان شدید نیست و کودکان فقط علائمی مانند سرفه، گلودرد، عطسه یا گرفتگی بینی را نشان می دهند. سرماخوردگی می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد. اما آنفولانزای فصلی در تغییر آب و هوا با تب شدید، بدن درد شدید، سردرد و خستگی بروز پیدا می کند. تب گاه همراه با لرز است و ممکن است سرفه و مشکل تنفسی وجود داشته باشد. دکتر گوپتا می گوید: گرفتی بینی ممکن است در آنفولانزا وجود داشته باشد و یا خفیف باشد.

زمان بهبودی نیز متفاوت است. علائم آنفولانزا ممکن است بیش از دوهفته طول بکشد، اما یک سرماخوردگی معمولی باید حداکثر طی 5 تا 7 روز برطرف شود. آنفولانزا نیاز به مراقبت های پزشکی دارد، اما در سرماخوردگی معمولی در بیشتر موارد نیاز به مراقبت نیست.

آنفولانزای فصلی در کودکان خطرناک است؟

سرفه، آبریزش بینی و بدن درد چقدر می تواند جدی باشد؟ نشانه تب شدید، سرفه بی امان، تنفس سریع یا کم عمق، جمع شدن قفسه سینه، تغییر رنگ لب ها یا بازوها به آبی، سردرد شدید، کاهش اشتها، بی حالی یا بی تحرکی یا افزایش تحریک پذیری را باید جدی گرفت.

اگر کودک بیماری های مزمن دیگری مانند آسم، نقص ایمنی، مشکلات کلیوی، کبدی یا قلبی داشته باشد یا داروهای طولانی مدتی که ممکن است ایمنی را سرکوب کنند، نسبت به آنفولانزا می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

آنفولانزای فصلی در کودکان چقدر مسری است؟

اگر کودک بارها و بارها بیمار می شود، احتمالاً مربوط به مدرسه است. آنفولانزا مسری است و می تواند به راحتی پخش شود، به همین دلیل است که دانش آموزان یکی پس از دیگری در یک کلاس درس آنفولانزا می گیرند. دکتر گوپتا می گوید: متداول ترین راه انتشار، انتقال قطرات است. ویروس ها می توانند از کودکان آلوده به سالم در حین سرفه یا عطسه منتقل شوند. ویروس همچنین می‌تواند از طریق تماس با دست‌های آلوده پخش شود.

پیشگیری از آنفولانزای فصلی

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و راه‌های ساده و در عین حال کاربردی بسیاری وجود دارد که می‌توان روی ایمنی و سلامت کلی خود کار کرد و در واقع از آنفولانزای فصلی جلوگیری کرد

سبک زندگی سالم مهم است و به سلامت کودک کمک می کند. شستن مرتب دست ها مهم است. کودکان هنگام سرفه یا عطسه باید بینی و دهان خود را با دستمال بپوشانند. از لمس مکرر چشم ها، دهان و بینی باید خودداری شود. باید از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب شود و کودکان باید از اعضای خانواده مبتلا به آنفولانزا دور نگه داشته شوند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان