این ماده معدنی روی قلب تاثیر دارد/ یافته ای عجیب

خط سلامت: کلسیم می تواند باعث مشکلات قلبی شود.

این ماده معدنی روی قلب تاثیر دارد/ یافته ای عجیب

کلسیم فقط برای استخوان های قوی لازم نیست. برای عملکرد صحیح قلب بسیار مهم است. کلسیم و قلب ممکن است مستقیماً به هم مرتبط نباشند، اما این ماده معدنی قطعا مورد نیاز است.

 کلسیم و سلامت

به گزارش خط سلامت کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که بدن برای عملکردهای مهم مختلف مورد نیاز است. به غیر از شیر، می توانید کلسیم مصرفی خود را از غذاهای غنی از کلسیم مانند ماست، اسفناج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات دریافت کنید. چرا کلسیم برای سلامتی مهم است:

عملکرد عضلانی

علاوه بر حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها، کلسیم برای انقباض و آرامش مناسب عضلات از جمله عضلات درگیر در حرکت، ضربان قلب و تنفس نیز ضروری است. وقتی یک تکانه عصبی به عضله می‌رسد، یون‌های کلسیم آزاد می‌شوند و انقباض عضلانی را آغاز می‌کنند.

عملکرد سیستم عصبی

کلسیم در انتقال سیگنال های عصبی در سراسر بدن نقش دارد. به آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی، مواد شیمیایی که به سلول های عصبی اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، کمک می کند بنابراین، کلسیم برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم عصبی مهم است.

لخته شدن خون

کلسیم برای لخته شدن خون ضروری است ، فرآیندی حیاتی که از خونریزی بیش از حد پس از آسیب جلوگیری می کند. به فعال شدن چند پروتئین که در فرآیند لخته شدن نقش دارند کمک می کند.

ترشح هورمون

کلسیم در ترشح هورمون های مختلف از جمله انسولین که سطح قند خون را تنظیم می کند و هورمون پاراتیروئید که سطح کلسیم را در بدن کنترل می کند، نقش دارد. این هورمون ها برای حفظ سلامتی کلی حیاتی هستند.

اگر کلسیم کم باشد چه اتفاقی برای قلب می افتد؟ محققان موسسه قلب Cedars-Sinai در لس آنجلس دریافتند افرادی که کلسیم پایینی دارند ریسک بیشتری برای ایست قلبی دارند. کمبود کلسیم دلیل مستقیم بیماری‌های قلبی نیست ، اما می‌تواند به شرایط خاصی کمک کند که بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد.

برخی از مشکلات قلب که با کمبود کلسیم مرتبط است:

فشار خون بالا

کلسیم در حفظ فشار خون در محدوده طبیعی نقش دارد. به گفته متخصصان، زمانی که سطح کلسیم کافی نباشد، می تواند منجر به افزایش فشار خون شود که اگر کنترل نشود، می تواند به ایجاد بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته کمک کند.

آریتمی های قلبی

کلسیم برای عملکرد صحیح سیستم الکتریکی در قلب ضروری است. وقتی سطح کلسیم نامتعادل باشد، می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی تنظیم‌کننده ریتم قلب را مختل کند و منجر به ضربان قلب نامنظم یا آریتمی شود.

بیماری عروق کرونر

کمبود کلسیم به خودی خود مستقیماً باعث بیماری عروق کرونر نمی شود، اما ممکن است با شرایطی همراه باشد که در ایجاد آن نقش دارند به عنوان مثال مصرف ناکافی کلسیم منجر به فشار خون بالا و افزایش سطح کلسترول می شود که هر دو از عوامل خطر بیماری عروق کرونرهستند.

ارتباط پوکی استخوان و بیماری قلبی

اگر کسی کلسیم کافی دریافت نکند، استخوان هایش ضعیف و به ایجاد پوکی استخوان منجر می شود .در افراد مبتلا به پوکی استخوان به دلیل عوامل خطر مشترک مانند سن، عدم تعادل هورمونی و التهاب، خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی افزایش دارد.

مصرف کلسیم ایده آل برای قلب

سطح کلسیم ایده‌آل خاصی وجود ندارد که برای همه افراد برای حفظ قلب سالم اعمال شود. سطوح بهینه کلسیم برای سلامت قلب می تواند بسته به عوامل فردی مانند سن، جنس، وضعیت سلامت کلی و هر گونه بیماری زمینه ای متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی توصیه می شود بزرگسالان، بسته به سن و جنس، روزانه حدود 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم دریافت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان