این ادویه مسکن طبیعی است

خط سلامت: زردچوبه از ادویه های محبوب و پرکاربرد است. زردچوبه در اغلب آشپزخانه ها یافت می شود و طعم خوبی به غذاها می دهد.

این ادویه مسکن طبیعی است

زردچوبه بجز استفاده در غذاها کاربرد درمانی نیز دارد.

به گزارش خط سلامت زردچوبه برای بهبود برخی بیماری های جسمانی فواید زیادی دارد که در این مطلب بررسی شده است. 

 زردچوبه

بیش از 7000 مطالعه بالینی در مورد اثرات زردچوبه و بیش از 20000 مطالعه روی ماده اصلی فعال آن، عصاره کورکومین، وجود دارد.

محققان اثرات آن را بر سطح قند خون، کلسترول متعادل، سلامت قلب و سایر شرایط سلامتی مورد مطالعه قرار داده‌اند. مکمل های غذایی عصاره زردچوبه برای فشار خون، بیماری های قلبی و سلامت کلی قلب مفید است.

 زردچوبه و خاصیت ضد التهابی 

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد برای محافظت از سلول ها است. زردچوبه به دلیل اثرات تسکین دهنده درد و ضد التهابی آن شناخته شده است.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زردچوبه را برای استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، درد مفاصل و درد عضلانی توصیه می کنند. یک بررسی در سال 2021 نشان داد  کورکومین پلاک های مغز را کاهش می دهد و از مرگ سلول های مغز جلوگیری می کند.

مکمل های زردچوبه

در حالی که آزمایش‌های بالینی فراوان و هزاران سال شواهد پشت زردچوبه وجود دارد، همه زردچوبه‌ ها یکسان نیستند. یک مطالعه در سال 2023 نشان داد ادویه های هندی (مثلا زردچوبه) بیش از سه برابر میزان سرب موجود در ادویه های آمریکایی دارند.

عوارض جانبی دوزهای بالای کورکومین می تواند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا برای جراحی برنامه ریزی شده اید، قبل از استفاده از مکمل های زردچوبه با پزشک مشورت کنید.

برخی از مواد تشکیل دهنده فراهمی زیستی کورکومین و زردچوبه را افزایش می دهند. این بدان معناست که بدن می تواند از آن بهره بیشتری برده و مزایای سلامتی بیشتری را ببیند.

 

طرز تهیه بمب زردچوبه

عسل به چسباندن پودر زردچوبه به یکدیگر کمک می کند و طعم تلخ آن را پنهان می کند. روغن نارگیل آن را کرمی و غنی می کند. در مخلوط کردن آنها دقت کنید زیرا زردچوبه باعث ایجاد لکه روی لباس می شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان