این 4 دمنوش دوستان سلامت شما هستند

خط سلامت: کبد و کیسه صفرا را با روش های مختلف می توان پاکسازی کرد.

این 4 دمنوش دوستان سلامت شما  هستند

کبد با برخی گیاهان خیلی دوست است .

کبد و گیاهان

به گزارش خط سلامت هزاران سال است که از خار مریم برای تقویت  کبد استفاده می شود. در طب سنتی چینی از خار مریم برای کاهش التهاب کبد و کمک به هضم چربی ها و دفع سموم استفاده می شود.

خار مریم به جریان صفرا در کیسه صفرا کمک می کند که به هضم، تنظیم قند خون و یبوست کمک می کند. خار مریم به طور سنتی با ریشه قاصدک، زردچوبه و برگ کنگر فرنگی برای سم زدایی کبد استفاده می شود.

احتیاط:

این گیاه باید توسط کسانی که انسولین و داروهای مشابه مصرف می کنند با احتیاط مصرف شود.

قاصدک

این گیاه را می توان به صورت دمنوش مصرف کرد به عنوان یک گیاه تلخ، به تحریک هضم، صفرا و آنزیم ها کمک می کند. ریشه قاصدک کلرتیک است. این به هضم بهتر چربی ها و بهبود التهاب و احتقان کبد و کیسه صفرا کمک می کند.

احتیاط:

به گفته متخصصان آلمانی، اقدامات احتیاطی کمی برای مصرف قاصدک وجود دارد. قاصدک نباید برای مجاری صفراوی مسدود شده، کیسه صفرا پر از چرک یا زمانی که سنگ های صفراوی در روده کوچک گیر کرده اند استفاده شود.

برگ کنگر فرنگی

برگ کنگر فرنگی سابقه طولانی استفاده برای حمایت از کبد و کیسه صفرا دارد. یک مطالعه نشان داد این گیاه باعث افزایش جریان صفرا می شود. مطالعات حیوانی و انسانی توانایی آن را در محافظت در برابر آسیب کبدی نشان می دهد. از آنجا که صفرا را تحریک می کند، به هضم غذا و یبوست نیز کمک می کند.

احتیاط:

برگ کنگر فرنگی برای کسانی که مجاری صفراوی مسدود شده یا بیماری کبد دارند توصیه نمی شود.

ریشه انگور اورگان

ریشه انگور اورگان به تحریک عملکرد کبد و افزایش جریان صفرا کمک می کند. مایکل تیرا، متخصص گیاهان دارویی، استفاده از آن را همراه با قاصدک و رازیانه برای سنگ کیسه صفرا توصیه می کند. با این حال، برای کیسه صفرا مسدود شده یا پرکاری تیروئید توصیه نمی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان