خواص بی نظیر کره شی برای زیبایی پوست و مو و لب

خط سلامت: کره شی دارای فواید زیادی است که اغلب برای خشکی پوست و ترمیم موها استفاده می شود. کره شی از درخت شی به دست می آید. درخت شی در شرق و غرب آفریقا یافت می شود. کره شی از دو هسته روغنی موجود در دانه درخت شی به دست می آید. پس از جدا شدن هسته از دانه، آن را به صورت پودر در آورده و در آب می جوشانند. سپس کره تا بالای آب بالا می رود و جامد می شود.

خواص بی نظیر کره شی برای زیبایی پوست و مو و لب

کره شی خواص زیادی برای سلامت جسمانی دارد.

مردم کره شی را برای آکنه ، سوختگی، شوره سر ، پوست خشک ، اگزما و بسیاری از بیماری‌های دیگر به پوست می‌مالند ، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد. در غذاها از کره شی به عنوان چربی برای پخت و پز استفاده می شود. در تولید، از کره شی در محصولات آرایشی استفاده می شود.

کره شی مانند یک نرم کننده عمل می کند . ممکن است به نرم یا صاف شدن پوست خشک کمک کند. شی باتر همچنین حاوی موادی است که می تواند تورم پوست را کاهش دهد. این ممکن است به درمان شرایط مرتبط با تورم پوست مانند اگزما کمک کند.

به گزارش خط سلامت برخی افراد آن را به عنوان خوراکی مصرف می کنند اما بهتر است به صورت بیرونی روی پوست استفاده شود. 

فواید و کاربردهای کره شی 

این کره لوکس در دمای اتاق بسیار غلیظ و جامد است اما دارای قوام کره ای و غنی است که استفاده از آن را به عنوان کرم دور چشم طبیعی، بالم لب یا کره بدن ایده آل می کند.

به لطف سایر خواص منحصر به فرد، کره شی بیشتر از مرطوب کردن و آبرسانی است. مزایای سلامتی حیاتی مانند ضد التهابی بودن و انتقال اسیدهای چرب ضد پیری را مستقیماً به پوست ارائه می دهد.

بسیاری آن را برای آفتاب سوختگی یا لکه های تیره توصیه می کنند. به خصوص برای پوست های حساس عالی است.

فواید کره شی

مرطوب کننده: غلظت ویتامین های طبیعی و اسیدهای چرب موجود در کره شی باعث می شود پوست به طرز فوق العاده ای مغذی و مرطوب شود. خشکی پوست را برطرف می کند و به محافظت از چربی های طبیعی پوست کمک می کند.

کاهش التهاب: کره شی به دلیل داشتن اسید سینامیک و سایر خواص طبیعی، ضد التهاب است. یک ترکیب، به ویژه لوپئول سینامات، التهاب پوست را کاهش می دهد و حتی به طور بالقوه به جلوگیری از جهش های پوستی کمک می کند. خواص ضدالتهابی آن برای آکنه مفید است.

صافی پوست: شی به تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و پوست را تغذیه می کند تا از خشک شدن آن جلوگیری کند. با استفاده طولانی مدت، بسیاری از افراد نرم شدن و تقویت پوست و کاهش چین و چروک را گزارش می دهند.

اسیدهای چرب ضروری: چیزی که کره شی را منحصر به فرد می کند مشخصات اسید چرب آن است. علاوه بر اسید سینامیک، شیا حاوی اسید اولئیک، استئاریک، لینولئیک، پالمتیک، آراشیدیک و لینولنیک اسید است. اینها با هم، آن را به تقویت کننده ای عالی برای انرژی و بازسازی سلولی تبدیل می کنند.

تامین کننده ویتامین های A و E: کره شی سرشار از مواد مغذی، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روی پوست است و به درماتیت و پسوریازیس کمک می کند.

کاهش درد مفاصل: یک مطالعه در سال 2016 نشان داد علائم آرتروز را در موش ها تسکین می دهد و از غضروف در برابر تخریب و انحطاط محافظت می کند.

کره شی برای مو

کره شی خالص به خودی خود موها را سنگین می کند، اما ترکیبی دوست داشتنی در مراقبت از مو است. 

کره شی به مهر و موم کردن کوتیکول ها برای فرهای سالم و درخشان کمک می کند. به دلیل محتوای اسید چرب بالا و محافظت ملایم در برابر اشعه ماوراء بنفش، به جلوگیری از شکستگی مو کمک می کند.

کره شی برای پوست

 برای صورت و بدن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا ساحل برای بازسازی پوست مفید است.

بعد از آفتاب سوختگی برای آبرسانی به پوست کاربرد دارد.

برای بهبود علائم ترک پوستی.

به عنوان یک کرم طبیعی ناخن و کوتیکول.

برای از بین بردن بافت های ظریف و خطوط ریز اطراف چشم.

برای بینی های دردناک و خارش بینی در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا.

برای محافظت در برابر آفتاب.

برای تسکین پاها و دست های خشک و ترک خورده.

بالم لب.

برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست.

برای روشن شدن پوست و کاهش لکه های تیره.

به عنوان روشی برای کاهش لک های آکنه.

برای بهبود نیش حشرات. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان