این سین از هفت سین دشمن سرماخوردگی است

خط سلامت: سنجد یکی از خوراکی های مفید در سلامت جسمانی است. سنجد در بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا نقش چشم گیری دارد.

این سین از هفت سین دشمن سرماخوردگی است

سنجد برای درمان برخی بیماری ها مزایای زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت مصرف بیش از حد سنجد عوارضی دارد و بهتر است در مواقع لزوم از آن استفاده شود. 

 سنجد 

سنجد در سال های اخیر به دلیل استفاده از آن در کاهش و جلوگیری از آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی محبوبیت پیدا کرده است.

مزایای سلامتی سنجد

سنجد به دلیل فواید سلامتی آن مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر مردم می دانند که سنجد برای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود و دلیل آن در اینجا آمده است: با ویروس آنفولانزا و ویروس سرماخوردگی مبارزه می کند.

سنجد و التهاب

سنجد التهاب را تعدیل می کند. نگرانی زیادی در مورد اینکه آیا سنجد باعث تقویت بیش از حد سیستم ایمنی بدن می شود وجود دارد. این به عنوان "طوفان سیتوکین" شناخته می شود. اما به نظر می رسد که سنجد چندان نگران کننده نیست. 

به گفته دکتر الیزا سانگ -  Eliza Song- متخصص اطفال در کالیفرنیا ، لازم نیست بیش از حد نگران این باشیم که سنجد باعث پاسخ ایمنی طوفان سیتوکین شود. سنجد سیستم ایمنی را برای آزاد کردن سیتوکین های التهابی تحریک می کند، که برای ترمیم بدن عمل می کند.

سنجد سیتوکین های ضد التهابی تولید می کند که به جلوگیری از خارج شدن التهاب از کنترل کمک می کنند. بنابراین سنجد هنوز یک انتخاب عالی برای درمان طبیعی سرماخوردگی و آنفولانزا است. دکتر سانگ توصیه می کند که از سنجد فقط هنگام بیماری استفاده کنید، نه به عنوان مکمل روزانه.

مواد مغذی سنجد

سنجد دارای مواد مغذی زیادی است. سنجد تازه برای خوردن بی خطر نیست زیرا حاوی گلیکوزیدهای سیانوژنیک است که قندهایی هستند که سیانید تولید می کنند اما سنجد پخته شده برای خوردن بی خطر است.

سنجد حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان ها، اسیدهای فنولیک، فلاونول ها و آنتوسیانین ها است. سنجد حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به زغال اخته و شاه توت است که آن را به گزینه ای واضح برای حمایت از سیستم ایمنی و کنترل رادیکال های آزاد تبدیل می کند.

بیماری متابولیک یک نگرانی فزاینده در جامعه مدرن است و شامل بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی است. سنجد در کمک به بهبود این مسائل نقش دارد.یک بررسی توضیح می دهد آب سنجد تأثیر مثبتی بر چربی و کلسترول خون دارد.

بر اساس یک بررسی، محتوای آنتی اکسیدانی سنجد با بهبود التهاب به بهبود قند خون و مشکلات مربوط به قلب کمک می کند. 

عوارض سنجد

همانطور که گفته شد، مصرف سنجد هنگام پختن بی خطر است. هنگامی که خام (یا نارس) هستند، حاوی ترکیبات تولید کننده سیانید هستند که عوارض جانبی مانند حالت تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد می کنند.

نحوه استفاده از سنجد

استفاده از سنجد در خانه بسیار ساده است. می توان از آن به اشکال مختلف از جمله شربت، چای، تنتور، قرص، صمغ و قرص استفاده کرد. در اینجا چند ایده برای استفاده از سنجد آورده شده است:

از سنجد خشک می توان برای تهیه یک شربت خانگی استفاده کرد که عملکرد ایمنی را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا از آنفولانزا جلوگیری کند یا بهبود یابد. 

از سنجد خشک می توان برای تهیه تنتور استفاده کرد. این یک ایده عالی برای کسانی است که می خواهند قدرت شربت بدون عسل را داشته باشند.

سنجد خشک را می توان به کلوچه یا پنکیک اضافه کرد.

از سنجد خشک یا گل سنجد می توان برای تهیه یک چای خوشمزه استفاده کرد.

در مصارف آشپزی یا داروهای گیاهی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان