خواص درمانی گیاهی که ویژه زنان است

خط سلامت: ریشه ماکا از جمله گیاهانی است که فواید دارویی زیادی دارد. از ریشه ماکا برای تنظیم هورمون ها استفاده می شود.

خواص درمانی گیاهی که ویژه زنان است

ریشه ماکا در متعادل سازی هورمون ها بسیار مفید است.

به گزارش خط سلامت ضمن تنظیم هورمون ها خیلی از مشکلات جنسی و باروری در مردان و زنان بهبود پیدا می کند. 

فواید ریشه ماکا برای هورمون ها

ریشه ماکا ( Lepidium meyenii ) غده یا ریشه ای به اندازه یا شکل تربچه است. این ریشه ها معمولاً سفید و زرد هستند، اگرچه می توانند در رنگ های صورتی و بنفش و خاکستری و سیاه باشند.

ریشه ماکا حاوی بسیاری از مواد مغذی و سایر ترکیبات مفید است که آن را به عنوان یک غذای فوق العاده معروف کرده است، مانند:

ویتامین سی

فلز مس

اهن

پتاسیم

B6

گلوکوزینولات ها

پلی فنول ها

آنتی اکسیدان ها

آمینو اسید

ماکا یک آداپتوژن است، به این معنی که گیاهی است که به حمایت از بدن در سازگاری با عوامل استرس زا کمک می کند. این به همراه ترکیبات بالا آن را به یک درمان طبیعی موثر تبدیل می کند که از تولید هورمون پشتیبانی می کند.

ماکا برای کمک به تعادل هورمون ها و معکوس کردن کم کاری تیروئید شهرت پیدا کرده است. این یک آداپوژن غدد درون ریز است، به این معنی که حاوی هیچ هورمونی نیست، بلکه حاوی مواد مغذی لازم برای حمایت از تولید طبیعی هورمون است.

ماکا اغلب به کسانی که دچار خستگی آدرنال هستند توصیه می شود، زیرا آنها را تغذیه می کند و آرامش می دهد و هورمون های استرس را کاهش می دهد. 

ماکا برای میل جنسی

یکی از کاربردهای باستانی ریشه ماکا به عنوان یک ماده مقوی برای میل جنسی و سلامت جنسی است. 

محققان استرالیایی دریافتند مصرف ماکا به زنان یائسه مبتلا به اختلال عملکرد جنسی به علائم یائسگی (مانند گرگرفتگی) کمک می کند و عملکرد جنسی را افزایش می دهد، اما هیچ تاثیری بر تولید هورمون جنسی ندارد. این مطالعه نشان می‌دهد کاری که ماکا ارائه می‌کند لزوماً در تأثیرگذاری بر تولید هورمون نیست، بلکه در برخی عملکردهای دیگر حمایت از سلامت هورمون است.

ماکا برای باروری

علم از این عملکرد پشتیبانی می کند. یک بررسی در سال 2016 نشان داد ماکا کیفیت اسپرم (و تعداد اسپرم) را در مردان نابارور و مردان سالم افزایش می دهد، که نشان می دهد ماکا تأثیر قابل توجهی بر باروری دارد.

 زنان نیز از ماکا سود می برند. طبق یک مطالعه لهستانی، ماکا فرآیندهای هورمونی را در امتداد محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-تخمدان تقویت می کند، "سطح هورمونی متعادل" و "علائم ناراحتی یائسگی" را تسکین می دهد.

ماکا سرشار از مواد معدنی (کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی) و اسیدهای چرب ضروری است که به تولید هورمون کمک می کند.

ماکا برای خلق و خو

همانطور که هر کسی که بلوغ، بارداری یا یائسگی را تجربه کرده است می داند، هورمون ها تأثیر زیادی بر خلق و خو دارند. از آنجا که تصور می شود ماکا به سلامت هورمون ها کمک می کند، منطقی است که به خلق و خو نیز کمک کند.

ایمنی و عوارض جانبی ماکا

ریشه ماکا برای افراد باردار یا شیر ده، توصیه نمی شود. به همین دلیل، بهتر است ماکا بین قاعدگی و تخمک گذاری مصرف شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان