خواص بی نظیر گون برای سلامتی

خط سلامت: ریشه گون یک گیاه دارویی است که برای سلامت جسمانی مزایای زیادی دارد. گون برای قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است.

خواص بی نظیر گون برای سلامتی

ریشه گون گیاهی نشاسته ای است که قابل خوردن و مصرف خوراکی است.

به گزارش خط سلامت گون در طب سنتی کاربرد دارد و موجب بهبود برخی بیماری ها می شود که در این مطلب بررسی شده است. 

فواید ریشه گون

ریشه گون برای قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است. مانند ریشه زرشک، گفته می شود در عملکرد سیستم ایمنی مفید است. 

تحقیقات اولیه نشان می دهد گون خواص ضد سرطانی قوی دارد. در مطالعه‌ای که در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در هیوستون انجام شد، محققان دریافتند استخراج آب از گون عملکرد سلول‌های T (گلبول‌های سفید خونی که نقش‌های خاصی در سیستم ایمنی ایفا می‌کنند) گرفته شده از افراد مبتلا به سرطان را بازسازی یا بهبود می‌ بخشد.

در برخی موارد، گون سلول‌ های آسیب‌ دیده را تحریک می‌ کند تا فعالیت بیشتری نسبت به سلول‌های طبیعی گرفته شده از افراد سالم داشته باشند. 

گون دارای ساختار منحصر به فردی از پلی ساکاریدها است که گفته می شود مزایای دیگری نیز دارد:

قابل توجه ترین ترکیبات فورمونونتین، کالیکوزین و استراگالوسید IV نام دارند و به نظر می رسد کارهای زیر را در بدن انجام می دهند:

میزان اکسید نیتریک آزاد شده از سلول ها را کاهش می دهد که باعث کاهش التهاب می شود.

باعث می‌ شود برخی از ژن‌ ها و مسیرهای متابولیک از کار بیفتند که در غیر این صورت باعث می‌ شود خون و مواد شیمیایی به سمت زخم‌ ها جریان یابد.

نحوه استفاده از گون

گون به طور سنتی هم به عنوان مکمل داروی طبیعی و هم در آشپزی در فرهنگ سنتی چین استفاده می شود. این یک ریشه سفت و نشاسته ای است و می توان آن را به سوپ اضافه کرد.

 کسانی که باردار یا شیرده هستند یا هر گونه بیماری پزشکی دارند باید قبل از مصرف این یا هر مکمل یا گیاهی با پزشک مشورت کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان