خواص 5 روغن گیاهی برای شادی و نشاط و آرامش

خط سلامت: روغن ها از انواع گیاهان به دست می آیند و در موارد مختلفی کاربرد دارند. روغن ها در بهبود برخی بیماری ها به خوبی عمل می کنند.

خواص 5 روغن گیاهی برای شادی و نشاط و آرامش

روغن های گیاهی انواع گوناگونی دارند.  از آنجا که مقدار زیادی از مواد گیاهی برای استخراج روغن ها مورد نیاز است، استفاده طولانی مدت و گسترده از آنها به طور بالقوه می تواند اثرات منفی زیست محیطی در سراسر جهان ایجاد کند.

به گزارش خط سلامت روغن های گیاهی مختلف برای کمک به سلامتی بدن در حیطه های زیادی کارایی دارند. 

فواید روغن های گیاهی برای سلامتی

بهبود ایمنی و تسریع بهبودی بیماری

مقابله با عفونت (تحت نظر یک متخصص)

تعادل هورمون ها

محصولات پاک کننده یا زیبایی خانگی 

 پاکسازی طبیعی هوا

به صورت موضعی (در صورت رقیق شدن)

روغن های ضروری 

اسانس ها مواد شیمیایی گیاهی غیر محلول در آب بسیار غلیظ هستند که از قسمت های مختلف گیاهان تقطیر می شوند. آنها را می توان از برگ، ریشه، گل و سایر قسمت های گیاهان تقطیر کرد و به دلیل غلظت فیتوکمیکال ها بسیار قوی هستند.

 از آنجا که مقدار زیادی از مواد گیاهی برای استخراج روغن ها مورد نیاز است، استفاده طولانی مدت و گسترده از آنها به طور بالقوه می تواند اثرات منفی زیست محیطی در سراسر جهان ایجاد کند.

کیفیت روغن های گیاهی موجود در بازار بسیار متفاوت است. روغن ها می توانند بسیار گران باشند، اما یک روغن با کیفیت بالا به مقدار زیادی از مواد گیاهی برای تولید نیاز دارد و بسیار غلیظ است. بسیاری از روغن های ارزان قیمت به صورت تجاری در دسترس هستند، اما با روغن های دیگر تغییر می یابند یا به دلیل کیفیت پایین آنها از آزمایش شخص ثالث عبور نمی کنند.

استفاده ایمن از روغن های ضروری

روغن ها ترکیبات گیاهی بسیار قوی هستند و باید با دقت و به روش صحیح استفاده شوند. 

استفاده موضعی

روغن‌ های ضروری حاوی مولکول‌های ریز هستند که بسیار راحت‌تر از سایر روغن‌ ها جذب بدن می‌ شوند، بنابراین وقتی از روغن روی پوست استفاده می‌ شود، بدن به سرعت از فواید آن بهره می‌ برد. به همین دلیل است که پیروی از دستور العمل های استفاده ایمن، برای استفاده موضعی مهم است.

استفاده معطر

روغن های ضروری می توانند در هوا پخش شوند. این فرآیند به عنوان آروماتراپی شناخته می شود و مزایای روغن ها را در هنگام استنشاق فراهم می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن ها هنگام استنشاق به جریان خون جذب می شوند.

برخی تحقیقات نشان داده اند استفاده از معطر در واقع موثرتر از مصرف داخلی است و بسیار ایمن تر است.

انواع روغن ها

نعناع:

از آن روی پاها برای حالت تهوع یا تب، در پاک کننده ها و صابون های خانگی و در دیفیوزر استفاده می شود. 

اسطوخودوس: 

در دستور العمل های مراقبت از پوست و به عنوان یک روغن آرام بخش در صورت نیاز استفاده می شود. به طور طبیعی آنتی باکتریال است. 

لیمو و پرتقال:

این روغن‌های ضروری مرکبات قابض و ضد عفونی‌کننده هستند و تصور می‌شود سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند. آنها نشاط آور هستند و پاک کننده محسوب می شوند.

کندر: 

به صورت موضعی روی تیروئید استفاده می شود و به نظر می رسد به کوچک شدن ندول هایی که در حال شکل گیری هستند (همراه با تغییرات رژیم غذایی) کمک می کند.

رزماری: 

برای افزایش رشد مو و بهبود سلامت پوست سر، یک قطره به شامپو اضافه می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان