این گیاه مقاوم مغز تان را جلا می دهد/ بمب اتم هیروشیما هم نتوانست نابودش کند

خط سلامت: جینکوبیلوبا یک درخت بسیار منعطف است که خواص درمانی زیادی دارد. مواد موجود در این گیاه، در هیچ گیاه دیگری وجود ندارد.

این گیاه مقاوم مغز تان را جلا می دهد/ بمب اتم هیروشیما هم نتوانست نابودش کند

جینکوبیلوبا برای حفظ سلامت جسمانی فواید زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت از این گیاه برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود که در زیر بررسی شده است. 

جینکوبیلوبا و خواص درمانی

جینکوبیلوبا یکی از قدیمی ترین گونه های درختی زنده است که برگ های بادبزنی شکل و میوه های غیرقابل خوردن دارد. تحقیقات اخیر ترکیباتی به نام جینکولیدها را کشف کرده است که در برگ های آن وجود دارد اما در هیچ گیاه شناخته شده دیگری وجود ندارد.

محققان حدس می زنند این ترکیبات باعث انعطاف پذیری باورنکردنی گیاه جینکوبیلوبا می شود. این درخت به قدری انعطاف پذیر است که تنها درختی است که از انفجار هیروشیما جان سالم به در برده است.

جینکوبیلوبا و حافظه

اغلب برای تقویت حافظه و مغز، حفظ خون و عروق سالم و به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می شود. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توضیح می دهد: جینکو سابقه طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان اختلالات خونی و بهبود حافظه دارد و امروزه به عنوان راهی برای نگه داشتن حافظه بالقوه شناخته شده است. شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند با باز کردن رگ های خونی و کاهش چسبندگی خون، گردش خون را بهبود می بخشد. جینکو یک آنتی اکسیدان است.

به این دلایل، جینکو  سلامت رگ و چشم را بهبود می بخشد. اگرچه همه مطالعات موافق نیستند، اما به درمان زوال عقل (از جمله بیماری آلزایمر) و گردش خون ضعیف در پاها کمک می کند.

برگ ها دارای دو نوع ماده شیمیایی (فلاونوئیدها و ترپنوئیدها) هستند که آنتی اکسیدان هستند. در بدن، ذرات مضری به نام رادیکال های آزاد با افزایش سن ایجاد می شوند و به بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر کمک می کنند. آنتی اکسیدان هایی مانند آنهایی که در جینکو یافت می شوند با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از آسیب رساندن به DNA و سایر سلول ها جلوگیری می کنند. 

اغلب در طب جایگزین برای موارد زیر پیشنهاد می شود:

کمک به بهبود حافظه و محافظت از سلول های عصبی در مغز 

یک مطالعه نشان داد به بهبود بینایی برای مبتلایان به گلوکوم کمک می کند

مطالعه دیگری نشان داد به کاهش علائم مرتبط با گرفتگی عروق کمک می کند

درمانی برای مبتلایان به آلزایمر 

هشدارهای استفاده از جینکوبیلوبا

مانند هر گیاه یا ویتامین دیگری، مهم است که قبل از استفاده از جینکو با پزشک مشورت شود. کسانی که دارای اختلالات خونریزی، صرع، اختلالات تشنجی یا سایر شرایط بهداشتی هستند، زنان باردار، شیرده یا کودکان نباید آن را مصرف کنند. کسانی که هر نوع دارویی مصرف می کنند باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند تا تداخلات آن را رد کند.

نحوه استفاده از جینکو بیلوبا

به عنوان یک چای گیاهی ملایم شیرین 

به شکل کپسول 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان