5 بخور خانگی برای سرماخوردگی+ یک دستورالعمل جدید

خط سلامت: سرماخوردگی در زمستان باعث احتقان بینی می شود و بخور خانگی به بهبودی کمک می کند.

 5 بخور خانگی برای سرماخوردگی+ یک دستورالعمل جدید

در سرماخوردگی و آنفولانزا بخور طبیعی یک درمان خانگی خوب است. استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان به طور یکسان موثر است.  استشمام بخور برای تسکین سرفه و احتقان بسیار کاربردی است.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه چند بخور خانگی برای کمک به رفع  سرما خوردگی در زیر  آورده شده است.

روغن های گیاهی بخور خانگی

اکالیپتوس :  از روغن اکالیپتوس برای استفاده موضعی در سنین بالای 3 سال استفاده می شود. توصیه می شود اکالیپتوس را به صورت یا ناحیه سینوسی کودکان خردسال زده نشود، زیرا می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

 نعناع : مانند اکالیپتوس، نعناع فلفلی دارای 1.8 سینئول است که در صورت عدم استفاده صحیح باعث مشکلات تنفسی در کودکان می شود. استفاده از رقیق شده با 5/0 درصد (نه روی صورتو موضعی ) برای کودکان 3 سال به بالا بی خطر است. بزرگسالان بسته به نوع مصرف می توانند تا 5 درصد به صورت موضعی استفاده کنند. نعناع حدود 50 درصد منتول دارد، بنابراین برای گرفتگی بینی عالی است.

رزماری : این روغن سرشار از کافور است که برای گردش خون و احتقان مفید است. رزماری  یک ضداحتقان بی خطر برای سنین 7 سال به بالا است و حداکثر رقت توصیه شده 4٪ برای کودکان و تا 16٪ برای بزرگسالان است.

برگ دارچین :  روغن برگ دارچین برای پوست ملایم تر است و برای سیستم ایمنی بدن عالی و کمی گرم‌کننده است. دکتر تیسراند و یانگ در پژوهش های خود اعلام کردند استفاده موضعی روغن برگ دارچین برای نوزادان ۳ ماهه به بالا بی‌خطر است. پوست دارچین تحریک پوستی بالایی دارد، فقط می تواند به صورت موضعی در مقادیر کم استفاده شود و برای کودکان بی خطر نیست .

میخک :  گاهی اوقات از میخک به جای برگ دارچین استفاده می شود. این گیاه می تواند در سنین 3 سال و بالاتر در شرایط خاص استفاده شود، اما ملایم ترین گزینه نیست. این گزینه معمولا مناسب برای کودکان خردسال نیست.

روغن های مناسب بخور برای نوزادان

صنوبر:  صنوبر داگلاس یا سوزن صنوبر گزینه‌های ملایمی هستند که در بخور عالی هستند. آنها به سیستم تنفسی کمک می کنند و به طور کلی برای نوزادان 3 ماهه و بزرگتر اگر به درستی رقیق شوند بی خطر هستند.

چوب سدر (ویرجینیان) : این روغن با بوی چوب، یک ماده عالی در لوسیون مرطوب کننده مردانه است. اما در درمان های خانگی برای سرفه و کمک به آرامش نیز عالی است.

اسطوخودوس : مانند روغن درخت چای، اسطوخودوس نیز دارای خواص تسکین دهنده پوست است. همچنین سرشار از مونوترپن است که آن را برای حمایت از تنفس عالی می کند. 

طرز تهیه بخور خانگی

مواد لازم

½ فنجان روغن نارگیل (یا روغن زیتون یا بادام)

2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل

20 قطره اسانس اکالیپتوس (از 4 تا 10 قطره برای کودکان 3 تا 6 ساله استفاده کنید)

20 قطره اسانس نعناع (از 10 قطره برای کودکان 3 تا 6 ساله استفاده کنید)

10 قطره اسانس رزماری (برای کودکان زیر 7 سال حذف شود)

10 قطره اسانس برگ دارچین (بی خطر برای سنین 6 ماه به بالا، اختیاری)

دستورالعمل

موم زنبور عسل را با روغن انتخابی خود در یک قابلمه حرارت داده تا زمانی که ذوب شود. سپس شعله را خاموش کرده و اسانس ها با هم مخلوط شود. سپس در ظرف در دار ریخته تا نگهداری شود. از این ترکیب می توان برای بخور گرم و استشمام موضعی استفاده گردد.

احتیاط: برای تهیه بخور خانگی برای کودکان بهتر است با پزشک مشورت شود تا احتیاط های لازم در نظر گرفته شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان