بدن تان را از انرژی سرشار کنید + راهکار ساده و کارساز

خط سلامت: مواد معدنی آنزیم ها را فعال می کنند وعملکردهای ضروری را در بدن انجام می دهند. آنها به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند.

 بدن تان را  از انرژی سرشار کنید + راهکار ساده و کارساز

مواد معدنی به عنوان یک سوئیچ برای روشن کردن توانایی بدن در استفاده از ویتامین ها عمل می کنند. به لطف شیوه های کشاورزی مدرن ، مواد معدنی غذاها کمتر از ۵۰ درصد شده است. مکمل های معدنی می توانند به پر کردن این شکاف  کمک کنند.

خواص انواع مواد معدنی

کلسیم : برای سلامت دندان ها و استخوان ها لازم است، به تنظیم فشار خون، انقباض ماهیچه ها، کمک به ارتباطات عصبی و لخته شدن خون کمک می کند.

منیزیم : برای استخوان ها و دندان های قوی لازم است. فشار خون و قند خون را تنظیم می کند، به ماهیچه ها، مغز، اعصاب و عملکرد خلق و خوی کمک می کند.

پتاسیم:  به بدن کمک می کند ضربان قلب ثابتی داشته باشد که برای انقباض ماهیچه ها، تعادل مایعات و فشار خون سالم لازم است. همچنین برای کمک به تنظیم متابولیسم سدیم ضروری است.

سدیم:  به تنظیم فشار خون و قند خون کمک می کند، مایعات را متعادل می کند، که برای انقباض ماهیچه ها و سلامت مغز مورد نیاز است.

مواد معدنی کمیاب مورد نیاز بدن

فسفر : در استخوان‌ها، دندان‌ها، DNA و RNA  یافت می‌شود. برای غشای سلولی و تولید انرژی ATP مورد نیاز است. فسفر و کلسیم با هم هیدروکسی آپاتیت را ایجاد می کنند که مینای دندان را می سازد. فسفر موجود در دانه‌ها و نان‌ها به صورت اسید فیتیک متصل می‌شود، بنابراین بدن ما نمی‌تواند آن را جذب کند. بیشترین مقدارفسفر در لبنیات، ماهی قزل آلا، مرغ و گوشت گاو یافت می شود.

منگنز : در متابولیسم اسید آمینه، کلسترول، گلوکز و کربوهیدرات ها، استخوان ها، باروری، سیستم ایمنی بدن و خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد نقش دارد. همراه با ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند. در شیر مادر یافت می شود و به شیر خشک نوزاد اضافه می شود . با این حال، جذب آن در شیر مادر تا 8 برابر بیشتر از شیر خشک است. صدف های دریایی به مراتب بزرگترین منبع منگنزهستند، اما فندق و گردو نیز حاوی منگنز هستند.

کروم : از سطح قند خون و انسولین سالم پشتیبانی می کند. به بدن در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها کمک می کند. کروم بسیار کمی را می توان از غذا جذب کرد. ویتامین C به جذب کروم کمک می کند، اما اگزالات ها (سبزیجات برگ دار، آجیل، غلات و غیره) آن را مهار می کنند.

مولیبدن : به ما در پردازش و از بین بردن مواد زائد و سموم کمک می کند. بالاترین منابع غذایی نخود، لوبیا و گوشت است.

سیلیس: دومین عنصر رایج روی زمین است. برای کمک به ساخت کلاژن در استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و غضروف‌ها ضروری است. سیلیس به طور طبیعی در پوسته های غلات کامل یافت می شود.

دلایل نیاز به مواد معدنی

بدن روزانه به مواد معدنی نیاز دارد زیرا نمی تواند آنها را ذخیره کند . اندام ها از سلول ساخته شده اند و هر سلول برای کار به مواد معدنی متکی است.

فعالیت هایی مانند تمرینات سنگین، تعریق زیاد و سونا مواد معدنی را سریعتر تخلیه می کنند. استرس، کافئین آخر شب و الکل نیز موجب کاهش مواد معدنی بدن می شود.

نوشیدن آبی که فاقد مواد معدنی باشد برای بدن کافی نیست. امروزه آب های آشامیدنی فاقد مواد معدنی مناسب هستند. هنگامی که بیش از حد آب بدون مواد معدنی ضروری مانند سدیم و پتاسیم نوشیده شود، سطح الکترولیت در بدن رقیق می شود. علائم می تواند شامل مواردی مانند سردرد و سرگیجه باشد. در موارد شدید، می تواند باعث مرگ شود. و در بیمارستان ها و مراکز سرپایی این شایع ترین ناهنجاری شیمیایی است.

مصرف نوشیدنی معدنی

یک نوشیدنی سرشار از مواد معدنی مفید می تواند میان وعده روزانه مفیدی برای کودکان و بزرگسالان باشد. این نوشیدنی را می توان با هر مواد در دسترس موجود در خانه تهیه کرد. از مواد زیر در نوشیدنی معدنی می توان استفاده کرد:

آب لیمو : دارای پتاسیم، کلسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین C، مقادیر کمی کلسیم، پتاسیم و ویتامین های گروه B است.

آب گریپ فروت:  دارای ویتامین C، ویتامین A و مقادیر کمی مواد معدنی مانند منیزیم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان