دو نوشیدنی معروف برای پاکسازی کبد

خط سلامت: کبد مسئول کمک به بدن در سم زدایی است. درمان های طبیعی بسیاری برای کمک به سنگ کیسه صفرا و پاکسازی کبد وجود دارد.

دو نوشیدنی معروف برای پاکسازی کبد

کبد کارایی مختلفی در بدن دارد نظیر: مواد شیمیایی موجود در خون را تنظیم می کند، گلوکز را به شکل قابل ذخیره (گلیکوژن) تبدیل می کند، آمینو اسیدهای خون را که بلوک های سازنده پروتئین هستند تنظیم می کند، مسئول تولید صفرا است و ...

به گزارش خط سلامت در مجموع، کبد بیش از 500 عملکرد روزانه را انجام می دهد. کبد سبب ایجاد صفرا می شود که توسط کیسه صفرا حمل می شود. هنگامی که چربی خورده می شود، کیسه صفرا مقداری نمک صفراوی را در روده کوچک ما آزاد می کند. این امر به بدن در هضم چربی ها و برخی ویتامین ها کمک می کند و مواد زائد را از بین می برد.

به گزارش خط سلامت به روش های پاکسازی کبد در این مطلب پرداخته می شود.

حفظ عادات سالم

بهترین راه برای حمایت از کبد و کیسه صفرا، داشتن عادات ثابت و سالم است. به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض سموم در صورت امکان و حمایت از فرآیندهای سم زدایی طبیعی می تواند کمک زیادی کند.

مصرف غذای سالم

کبد یکی از اندام هایی است که می تواند خود را بازسازی کند. اگر غذای سالم تری به بدن برسد، اندام ها سالم تر می مانند. قهوه یکی از راه های شگفت انگیز برای حمایت از سلامت کبد است و می تواند به کاهش آنزیم های کبدی و بهبود التهاب کمک کند. برای کسانی که نمی توانند قهوه مصرف کنند ،چای سبز کافئین کمتری دارد و به تقویت کبد کمک می کند. کبد به اسیدهای آمینه نیاز دارد تا بتواند پروتئین بسازد. انواع گوشت و مرغ همگی منابع پروتئینی سالم هستند که می توان از آن ها بهره برد.

پیشنهادات غذایی برای پاکسازی کبد:

سبزیجات با برگ های تیره و غذاهای غنی از ویتامین K 

مصرف سبزیجاتی نظیر کلم پیچ، شاهی و پیاز 

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها (زغال اخته، و غیره) برای کاهش التهاب

خوردن چربی های سالم  به بدن سیگنال می دهند که صفرا آزاد کند و از تجمع در کیسه صفرا جلوگیری کند. اگر فردی به پانکراتیت یا انسداد کیسه صفرا مشکوک است، چربی ها می توانند مشکلات بیشتری در این دوره ایجاد کنند.

تنقیه قهوه

نوشیدن قهوه تنها راهی نیست که قهوه عملکرد کبد را تقویت کند. تنقیه قهوه باعث ترشح صفرا و دفع سموم در کبد می شود.  مدفوع را نرم می کند تا سموم به راحتی خارج شوند. همچنین می تواند از تجمع و گردش مجدد سموم در بدن جلوگیری کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان