پوست موز با این دو فایده صدر نشین است

خط سلامت: پوست موز سرشار از کربوهیدرات، پتاسیم و ویتامین‌های C و B است. پوست آن از سلامت چشمگیری برخوردار است. پتاسیم ،کلسیم ،اهن ،منگنز، برم ،ترکیبات فنلی وکاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن و لوتئین همگی از عناصر مفید موز هستند.

 پوست موز با این دو فایده صدر نشین است

پوست موز  درفرهنگ‌های مختلف قرن‌ها است که برای کمک به رفع نگرانی‌های سلامتی استفاده می شود و اکنون علم نیز آن را پشتیبانی می کند.

به گزارش خط سلامت به فواید پوست موز در این بخش پرداخته شده است.

 پوست موز و خواص آن

پوست موز نیز مانند شربت سنجد، پونه کوهی و سایر گیاهان سرشار از فنل های آنتی اکسیدانی و دارای خواص قوی ضد میکروبی است. محققان دریافتند ترکیبات موجود در پوست موز با انواع میکروب هایی که باعث عفونت زخم می شوند مبارزه می کند. 

خواص آنتی اکسیدانی

 محققان دریافتند  پوست نارس و سبز موز نسبت به پوست موز رسیده دارای آنتی اکسیدان بیشتری است. هر چه سطح آنتی اکسیدان بالاتر باشد،رادیکال های آزاد بیشتری را می تواند از بین ببرد. این بدان معنا نیست که پوست های رسیده فواید خود را ندارند . آنها در مهار فعالیت اکسید نیتریک بهتر هستند. اکسید نیتریک به عنوان یک مولکول سیگنال در بدن عمل می کند و نقش مهمی در عملکردهای خاص بدن دارد. با این حال، اکسید نیتریک بیش از حد در بدن منجر به التهاب و بیماری های مزمن می شود.

حمایت از کبد و پروستات

کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در موز می توانند به سایر سیستم های بدن کمک کنند. در یک مطالعه  محققان پوست موز را برای محافظت از کبد بررسی کردند. پلی فنول های موز باعث افزایش گلوتاتیون ، هورمون سم زدایی بدن می شود. پوست موز همچنین التهاب را کاهش داده و از سلول های کبد محافظت می کند. با افزایش سن مردان، بزرگ شدن غده پروستات و ایجاد مشکلات مثانه رایج است. تحقیقات نشان می دهد عصاره پوست موز در سلامت پروستات تاثیر گذار است..

بهبود کیفیت خواب

موز و پوست موز هر دو حاوی آمینو اسیدهایی هستند که بدن ما برای ساخت ملاتونین(هورمون خواب ) به آن نیاز دارد. طبق  مقاله ای پتاسیم و منیزیم شل کننده های طبیعی عضلات هستند و موز منبع خوبی از هر دو است. آنها همچنین حاوی اسید آمینه L-تریپتوفان هستند که در مغز به 5-HTP تبدیل می شود. سپس 5-HTP به سروتونین (یک انتقال دهنده عصبی آرامش بخش) و ملاتونین تبدیل می شود.

کاربرد های پوست موز

منبع تغذیه نهال: هنگام کاشت نهال، قطعات پوست موز را به خاک اضافه می کنند. این باعث تقویت تغذیه نهال در اولین مراحل می شود.

جلوگیری از شته ها : پوست موز را در اطراف  بوته های گیاهان می ریزند و با کمی خاک می پوشانند.

کود : پوست خشک و آسیاب شده موز را در خاک مخلوط و  یا روی آن پخش می کنند.

جذب حشرات : برای جذب حشرات، مقداری پوست موز را به محل کشت گیاهان اضافه می کنند.

سرکه موز : برخی از گیاهان مانند زغال اخته در خاک اسیدی تر رشد می کنند. می توانید پوست موز را تخمیر کرد سپس مخلوط حاصل را با آب رقیق کرد. از این مخلوط برای آبیاری گیاهان اسید دوست استفاده می شود.

منبع تغذیه حیوانات: با توجه به خواص بی شمار پوست موز می توان از آن برای تهیه غذای حیوانات استفاده کرد.

دستور العمل های پوست موز

آرد موزی: پوست موز خشک و آسیاب شده آردی غنی از آنتی اکسیدان می سازد. می توان آن را به تقریباً هر محصول پخته ای اضافه کرد تا مقداری از آرد موجود در دستور غذا جایگزین شود. هم چنین می توان از این آرد برای تهیه نان موز، پنکیک موز و سایر دستورات آشپزی استفاده کرد.

چای : یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن پوست موز بیشتر در زندگی، تهیه چای موز است. برای این چای از پوست موز خشک شده و یا تازه بنا به سلیقه می توان استفاده کرد.

اسموتی : می توان مقداری پوست موز (همراه با میوه موز)  به دستور تهیه اسموتی اضافه کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان