این ادویه هم پوست تان را زیبا می کند هم لاغرتان+ چند دستورالعمل

خط سلامت: زردچوبه یک ادویه قدرتمند با فهرستی چشمگیر از کاربردها و فواید است. زرد چوبه به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و توانایی آن به عنوان یک ضد التهاب شناخته شده است. این ادویه آشپزی رایج در بسیاری از غذاهای سراسر جهان است.

این ادویه هم پوست تان را زیبا می کند هم لاغرتان+ چند دستورالعمل

زردچوبه در واقع ریزوم خشک و آسیاب شده گیاهی از خانواده زنجبیل است . از زردچوبه به دلیل رنگ و طعم خاکی اش در سنت های آشپزی در سراسر جهان استفاده می شود. طب مدرن فواید آن را برای سلامتی می شناسد و قرن هاست که در طب طبیعی و عامیانه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خط سلامت به فواید زردچوبه در این مطلب پرداخته شده است.

کورکومین: سلاح مخفی زردچوبه

راز زردچوبه در داشتن کورکومین است. زردچوبه حاوی 3 درصد وزنی کورکومین است. اعتقاد بر این است که کورکومین آنزیمی را که ممکن است مسئول تبدیل سموم محیطی به مواد سرطان زا در بدن باشد، متوقف می کند. کورکومین همچنین ممکن است هضم چربی ها و قندها را بهبود بخشد و در کاهش التهاب در سیستم گوارشی و در دهان برای کمک به کاهش مشکلات لثه استفاده می شود.

تاثیر ترکیب زردچوبه با فلفل سیاه

 گاهی اوقات توصیه می شود زردچوبه به همراه فلفل سیاه خورده شود. فلفل سیاه حاوی پیپرین است که نشان داده شده است که به طور چشمگیری جذب و اثرات زردچوبه را افزایش می دهد .

دستور های مصرف زردچوبه

چای زردچوبه معروف به شیر طلایی

این "چای" ترکیبی از نوعی شیر (شامل شیر بادام یا شیر نارگیل)، ادویه جات و شیرین کننده اختیاری است. این دمنوش در مواد محلول در چربی مانند شیر، جذب زردچوبه را افزایش می دهد. افزودن یک پیمانه فلفل سیاه باعث افزایش جذب زردچوبه می شود.

آب زردچوبه

اگر نوشیدنی شیر طلایی مورد علاقه افراد نباشد. اگر یک نوشیدنی گرم خوش طعم تر ترجیح داده شود، آب زردچوبه یک جایگزین عالی است.

دستور تهیه آبگوشت زردچوبه

یک آبگوشت ساده و خوشمزه زردچوبه آنتی اکسیدان و طعم شگفت انگیزی را اضافه می کند.

زمان آماده سازی : 5دقیقه

زمان پخت : 5 دقیقه

مواد لازم:

4 فنجان آب مرغ

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه (یا زردچوبه تازه رنده شده)

3 حبه سیر

1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه (ریز رنده شده، اختیاری)

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

½ قاشق چایخوری زیره

½ قاشق چایخوری نمک

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

دستورالعمل

ابتدا تمام مواد را در یک قابلمه کوچک قرار داده سپس، مخلوط را حدود پنج دقیقه جوشانده در نهایت با مخلوط کن غوطه ور مخلوط کرده و میل شود.

ماسک صورت تسکین دهنده

زردچوبه روی پوست هم قابل استفاده است. یکی از روش های استفاده از آن در ماسک صورت است. می توان 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به دستور العمل ماسک صورتی که مد نظر است اضافه کرد.

اسموتی طلوع آفتاب

می توان با اضافه کردن چند ادویه طعم جدیدی را در اسموتی تجربه کرد.

طرز تهیه :1 فنجان شیر بادام/نارگیل را با 1/2 فنجان آناناس منجمد، آب یک لیمو و یک پرتقال، 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه، یک پیمانه کوچک فلفل سیاه و حدود یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده مخلوط کرده و در صورت تمایل یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل اضافه کرده و میل شود.

ضماد قوی

برای تسکین پوست و کاهش التهاب، این ادویه را به صورت خارجی در ضمادها امتحان می شود. به همین دلیل اغلب در لوسیون ها یا آماده سازی پوست های مبتلا به اگزما یا پسوریازیس از زردچوبه استفاده می شود.

ژل آکنه

درست مانند ماسک صورت ، خواص ضد التهابی زردچوبه برای کمک به خنک کردن و توقف آکنه مفید است . می توان خمیری از عسل و زردچوبه (2 قسمت عسل به 1 قسمت زردچوبه) تهیه کرد و روی آکنه زد تا درمان انجام شود.

 روشن کننده دندان

از زردچوبه می توان به عنوان سفید کننده طبیعی دندان استفاده کرد.

بهبود خارش

خمیر نازکی از ژل آلوئه ورا و زردچوبه می تواند به آرام کردن خارش یا سوختگی پوست کمک کند.

تهیه صابون

زردچوبه یک صابون رنگی زیبا می سازد که می تواند به ویژه برای تسکین پوست تحریک شده مفید باشد.

شربت عسل و زردچوبه

یک درمان عالی برای تسکین گلو درد و کاهش علائم سرماخوردگی استفاده از عسل و زردچوبه به صورت شربت است تا هم کودکان و هم سایر افراد بتوانند از خواص آن بهره ببرند.

نکته: بهتر است برای استفاده از زردچوبه دردوران بارداری با پزشک متخصص مشورت شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان