کرونا با این آسیب های ذهنی مانده است+ متخصصان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند

خط سلامت: کرونا به عنوان یکی از جدی ترین بیماری های قرن حاضر، با عوارض طولانی مدتی برای سلامتی همراه بود. محققان در پی یافتن عوارض ناشی از کرونا متوجه شدند برخی عارضه های ناشی از این بیماری، برای مدت طولانی بدون اینکه بهبود یابد باقی می ماند.

کرونا با این آسیب های ذهنی مانده است+ متخصصان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند

کرونا مطابق یافته های دکتر رابین کلاین- Robin Klein- مدیر مرکز نوروایمیونولوژی و بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، میلیون ها نفر را در ایالات متحده با علائم عصبی طولانی مدت مواجه کرده است. به گزارش خط سلامت پزشکان می گویند این احتمال وجود دارد که مشکلات حافظه ناشی از کرونا زمینه را برای آلزایمر فراهم کند.

کرونا و آسیب های مغزی

کرونا اغلب آسیب های خود را به طور غیر مستقیم به مغز وارد می کند.

عفونت ناشی از کرونا باعث ایجاد پاسخ ایمنی می شود که التهاب مغز را به دنبال دارد. دانشمندان می گویند التهاب تا مدت ها پس از محو شدن ویروس کرونا همچنان  باقی می ماند. پژوهش ها نشان داده است مغز بطور ویژه ای در برابر کرونا آسیب‌پذیر است؛ زیرا این بیماری سد خونی مغزی را که از مغز در برابر میکروب‌ها محافظت می‌کند،  تضعیف می‌کند.

همچنین التهاب مغزی ناشی از کرونا روی عصب واگ تأثیر گذارد. عصب واگ سیگنال‌هایی را که به حافظه و توجه کمک می کنند بین مغز و سایر نقاط بدن منتقل می سازد.

از ریه تا مغز

در اوایل بیماری همه گیر کرونا، پزشکان تمایل داشتند بر روی کاری که کووید با ریه های افراد انجام می دهد تمرکز کنند. در برخی تحقیقات مشخص شده است عفونت ناشی از ویروس کرونا در درجه اول ریه ها، سپس مغز و مدارهایی که فشار خون و ریتم قلب را کنترل می کنند، مختل می کرد.

آیا عوارض طولانی مدت درمان پذیرند؟

دکتر زیاد العلی، استاد دانشگاه واشنگتن و مسئول بخش مراقبت های بهداشتی سنت لوئیس می‌گوید: تاثیرات طولانی مدت کرونا تقریباً بر هر عضوی از جمله مغز تأثیر می گذارد

. او همچنین می گوید، افرادی که علائم عصبی ناشی از کرونا را نشان می دهند تا حدودی بهبود می یابند، اما بهبودی کامل نادر است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان