کاهش تب و لرز آنفولانزا به شیوه طبیعی

خط سلامت: سرماخوردگی و آنفولانزا با شروع فصل زمستان و بیمار شدن افراد را درگیر و درمان های خانگی طرفدار پیدا می کند.

کاهش تب و لرز آنفولانزا به شیوه طبیعی

  سرماخوردگی و آنفولانزا   با درمان های خانگی اگر چه جایگزین مراجعه به پزشک متخصص نمی شود ولی به کاهش علایم سرماخوردگی کمک می کند. 

به گزارش خط سلامت درمان های خانگی سرما خوردگی و آنفولانزا مصرف برخی مواد خوراکی و نوشیدنی های خاص را  شامل می شود که در این مطلب به چند مورد اشاره می کنیم.

درمان های خانگی سرما خوردگی و آنفولانزا

درمان های خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا شامل:

شربت سنجد

یکی از  درمان های خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان استفاده از شربت سنجد برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا (یا تسریع بهبودی در صورت ابتلا به آن) است. ترکیبی از سنجد و عسل می تواند درمانی کمک کننده برای بهبودی باشد.

بخار گرم

در زمستان هنگام بروز سرفه یا سرماخوردگی از دستگاه های تولید کننده بخار برای تولید بخار گرم استفاده می شود. از بخار گرم می توان در پشت و سینه برای آرام کردن سرفه و احتقان استفاده کرد.

 امگا 3

در زمستان از  امگا 3 برای دریافت ویتامین های محلول در چربی استفاده می شود. در ماه‌هایی که ویتامین D را از نور خورشید کمتر می توان دریافت کرد ،از ویتامین‌های محلول در چربی در یک مکمل غذایی مانند  امگا 3 می توان بهره برد.

شربت سرفه خانگی

عسل را می توان با آب لیمو و گیاهان ترکیب کرد تا به راحتی سرفه یا خارش گلو را تسکین دهد. همچنین ترکیب عسل و دارچین به سرعت بخشیدن بهبودی بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

آبگوشت

آبگوشت یک غذای فوق‌العاده در زمستان است که حاوی مواد مفید بسیاری برای بدن است و سبب افزایش انرژی برای مقابله با بیماری ها می شود.

سیر

مصرف سیر خام در فصول سرد سال برای تسریع روند بهبودی بیماری ها توصیه می شود. یک حبه یا سیر خام را خرد کرده و زمانی که احساس بیماری شروع می‌شود، آن را با آب می توان میل کرد.

پروبیوتیک ها

برای کمک به سلامت روده و پیشگیری از بیماری ها از محصولات غذایی حاوی  پروبیوتیک به صورت روزانه می توان استفاده کرد. پروبیوتیک ها حاوی باکتری های مفید برای بهبود عملکرد بدن هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان