باور نمی کنید درمان های طبیعی اگزما اینقدر ساده باشد

خط سلامت: اگزما می تواند به دلیل رژیم غذایی و عوامل سبک زندگی ایجاد شود.درمان هایی وجود دارد که می توانند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرند تا باعث تسریع بهبودی یا کاهش ناراحتی در طول دوره بهبودی شوند.

باور نمی کنید درمان های طبیعی اگزما اینقدر ساده باشد

  اگزما و سایر مشکلات پوستی شرایط پیچیده ای هستند که دلایل بالقوه مختلفی دارند، اما درمان های کمک کننده طبیعی می تواند سبب بهبودی شود.

به گزارش خط سلامت به درمان های طبیعی اگزما در این مطلب پرداخته شده است.

اگزما و روغن نارگیل

در اگزما از روغن نارگیل برای پوست، مو، دندان و حتی صابون سازی استفاده می شود. یک لایه نازک روغن نارگیل یا لوسیون روغن نارگیل به کاهش خارش و درد اگزما کمک می کند.

 اگزما و اسپری منیزیم نمک دریایی

برای اگزمایی که چرکی هستند، خشک کردن آن بهتر از تلاش برای مرطوب کردن آن است. افراد مبتلا به مشکلات پوستی در ساحل احساس بهتری دارند. ویتامین D خورشید، منیزیم و مواد معدنی موجود در نمک دریا برای اگزما درمانی کمک کننده هستند.

اگزما و روغن های امگا 3

این درمان طبیعی اگزما ممکن است تسکین فوری نداشته باشد اما ممکن است به ریشه‌یابی علت کمک کند. برخی تحقیقات اخیراً  نشان دادند مصرف سطوح بالای امگا 3 (یعنی بیشتر از آنچه که از ماهی دریافت می شود)، به خصوص در سنین پایین ممکن است خطر و شدت اگزما را کاهش دهد. این امر به دلیل اسیدهای چرب DHA و EPA موجود در ماهی است.

طبق تحقیقات به نظر می رسد اجتناب از روغن امگا 6 (که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و روغن های گیاهی یافت می شود) و افزایش منابع امگا 3 از طریق روغن ماهی و مصرف ماهی تاثیر مثبتی در بهبود اگزما دارد.

اگزما و حمام منیزیم

برای برخی از افراد مبتلا به اگزما، رطوبت پوست مناسب نیست. اما برای کسانی با رطوبت مشکلی ندارند، حمام منیزیم و انواع دیگر حمام های سم زدایی می تواند در بهبود پوست مفید باشد. می توان یک فنجان نمک اپسوم یا تکه های منیزیم  و چند قاشق غذاخوری نمک دریا را به حمام اضافه کرد.

اگزما و  پروبیوتیک ها

یک بررسی در سال 2018 نشان داد پروبیوتیک‌ها «تأثیر کمی یا بدون تأثیر» بر علائم اگزما دارند. این مقاله در   NationalEczema.org  بسیاری از مطالعات موجود را مرور می‌کند و به این نتیجه می‌رسد «پروبیوتیک‌ها برای درمان درماتیت آتوپیک مؤثر نیستند، اما ممکن است در پیشگیری مفید باشند».

پروبیوتیک ها و غذاهای غنی از پروبیوتیک عواملی هستند که  به طور فزاینده ای در رژیم غذایی مدرن وجود ندارد، اما با افزودن خوراکی های دارای پروبیوتیک می توان  شاهد بهبودی چشمگیری در سلامت پوست و گوارش بود.

اگزما و غذاهای غنی از ژلاتین

ژلاتین به تسکین روده کمک می کند و کلاژن موجود در آن برای سلامت مو، پوست و ناخن عالی است .ژلاتین را می توان به طور طبیعی از آب قلم تهیه کرد. از ژلاتین می تواند در تهیه  ویتامین های جویدنی خانگی ،مارشمالو پروبیوتیک ،ژله خانگی و تنقلات میوه ای خانگی استفاده کرد.

اگزما و مرهم درمان خانگی

برای زخم‌ها یا تاول‌های ناشی از اگزما که روند بهبودی طولانی‌ تر است ، یک مرهم درمانی خانگی می تواند  مفید باشد. مرهم درمانی خانگی برای اگزما و همچنین: بریدگی، کبودی، نیش و تحریکات پوستی مفید است. همچنین به بثورات ناشی از پوشک و تحریکات پوستی کودک کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان