رژیم غذایی این دو درد روانی شایع را افزایش می دهد + این نسخه را چشم بسته بپیچید

خط سلامت: رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت جسم و روان فرد ایفا می کند.

رژیم غذایی این دو درد روانی شایع را افزایش می دهد + این نسخه را چشم بسته بپیچید

رژیم غذایی یکی از عوامل موثر بر سلامت روان و جسم است. به گزارش خط سلامت داشتن رژیم غذایی سالم به پیشگیری از برخی مشکلات سلامت روان کمک می کند.

رژیم غذایی و سلامت روان

رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش یا کاهش علایم اختلالات روانی ایفا می کند. مشخص شده است علایم افسردگی به دنبال مصرف مواد غذای بیش از فرآوری شده و غذاهایی که سطح التهاب را در بدن افزایش می دهند، تشدید می شود. یکی از روش هایی که معمولا به عنوان درمان مکمل اختلالات روانی از آن استفاده می شود، اصلاح رژیم غذایی افراد است.

رژیم غذایی و تشدید افسردگی

تحقیقات نشان داده است افرادی که افسرده هستند، سطح التهاب در بدن شان زیاد است. بنابراین برای افراد مبتلا به افسردگی، رژیم‌غذایی که سطح التهاب را در بدن کاهش می‌دهد پیشنهاد می شود.

اگرچه التهاب یک واکنش طبیعی و محافظتی است، اما التهاب طولانی مدت باعث آسیب های بافتی می شود. نوعی التهاب که به طور خاص بر مغز تأثیر می گذارد، التهاب عصبی نامیده می شود. التهاب عصبی به مرور زمان با خطر زوال عقل و آسیب شناسی قلبی عروقی از جمله سکته همراه است. رژیم غذایی مدیترانه ای ورژیم های مرتبط با گیاهخواری سطح التهاب را کاهش می دهند.

سایر مواد غذایی که دارای خواص ضد التهابی هستند شامل: غلات کامل، سبزیجات، ماهی، آجیل، میوه ها، حبوبات، روغن ها، دانه ها و سویا.

رژیم غذایی و افزایش استرس 

پژوهش ها نشان داده است رژیم غذایی ناسالم منجر به تشدید استرس و اضطراب می شود.

خوردن غذاهای بسیار فرآوری شده یا شیرین، به کاهش استرس در لحظه کمک می کند؛ اما این تسکین موقتی است. استرس نه تنها باعث می شود فرد تمایل بیشتری به خوردن غذاهای فرآوری شده داشته باشد، بلکه تمایل کمتر به خوردن میوه ها و سبزیجات را سبب می شود. به این ترتیب یک چرخه معیوب رژیم غذایی راه اندازی می شود که احساس افسردگی و اضطراب را تشدید می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان