گلو درد را با دو روش طبیعی تسکین دهید

خط سلامت: گلو درد اغلب همراه با مریضی افراد را مورد آزار قرار می دهد. گلو درد موجب می شود افراد به خوبی غذا مخورند و بهبودی دیر تر حاصل شود.

 گلو درد را با دو روش طبیعی تسکین دهید

گلو درد ">چای  گلو درد یکی از موارد تسکین دهنده درد های شدید گلو است. به گزارش خط سلامت تهیه چای گلو درد در خانه آسان است. 

 چای گلو درد 

در دستور العمل چای گلودرد دو ماده ضروری است:

مارشمالو موسیلاژینی

ریشه ختمی سرشار از موسیلاژ است و برای پوشش گلودرد عالی است. همچنین به مواردی مانند آنفلوآنزا، معده درد و اسهال که گاهی اوقات با بیماری همراه است، کمک می کند. خلط آور است و برای سرفه های خشک مفید است. 

 ریشه گل ختمی جذب دارو را مهار می کند، بنابراین برای آن را با 1 ساعت فاصله از داروها باید مصرف کرد.

شیرین بیان 

فرهنگ ها از ریشه شیرین بیان به عنوان یک دارو برای هزاران سال در سراسر جهان یاد کرده اند. این گیاه محبوب و با طعم شیرین ترمیم کننده، آرامش بخش و نرم کننده است  که به بدن برای مقابله با استرس کمک می کند.

شیرین بیان مانند گل ختمی یک نرم کننده و تسکین دهنده است. همچنین یک خلط آور است که به بدن کمک می کند مواد زائد را از ریه ها دفع کند. از آنجا که ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی است، بسیاری استفاده از آن را برای پنومونی، آنفلوآنزا و عفونت های ویروسی تنفسی توصیه می کنند.

شیرین بیان به دلیل طعم شیرین جذاب و طبیعت ملایم اش به گیاه کودکان معروف شده است. با این حال، شیرین بیان نباید در افرادی که فشار خون بالا یا مشکلات قلبی دارند استفاده شود، مگر اینکه توسط پزشک تایید شده باشد. مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود.

دستور العمل چای برای گلودرد

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی

1 قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

2-3 قاشق غذاخوری عسل  (به سلیقه)

3 ¼ فنجان آب

طرز تهیه 

ریشه گل ختمی را در یک شیشه در دار قرار دهید و روی آن را با 1 فنجان آب گرم و صاف شده بپوشانید. مطمئن باشید آب داغ نیست. آن را در یخچال بگذارید تا به مدت 4 ساعت یا یک شب دم بکشد.

ریشه شیرین بیان را همراه با 2 فنجان آب در یک ظرف بریزید. مخلوط را به جوش آورده، سپس با شعله کم به مدت 10 دقیقه بجوشانید. 

جوشانده شیرین بیان، عسل، آبلیمو و دم کرده گل ختمی را اضافه کنید.

برای گلودرد و خشکی گلو جرعه جرعه و گرم بنوشید. این محلول را می توان تا 6 روز در یخچال نگهداری کرد و در صورت لزوم دوباره گرم کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان