این ۱۰ تست نشان می دهد چقدر تیزبین هستید

خط سلامت: انواع تست های بینایی برای آزمایش چشم ها وجود دارد. این تست ها ضروری است چون برخی بیماری های چشم خطرات زیادی برای افراد به وجود می آورد.

این ۱۰ تست نشان می دهد چقدر تیزبین هستید

انواع مختلفی از تست های بینایی وجود دارد که چند مورد از آنها در این مطلب بررسی شده است.

به گزارش خط سلامت چشم پزشک با معاینه به افراد می گوید چه نوع تستی برای آنها لازم است.

تست حدت بینایی

افراد به یک سری نامه نگاه می کنند تا متوجه شوند دید در فواصل مختلف چقدر واضح است. حروف معمولاً با پیش رفتن کوچکتر می شوند. به طور معمول، یک چشم را در یک زمان آزمایش می کنند، سپس هر دو چشم را با هم آزمایش می کنند.

آزمون دانش آموزی

مردمک ها روزنه هایی در مرکز چشم هستند که بسته به میزان نوری که به آن نگاه می کنند بزرگتر یا کوچکتر می شوند. برای آزمایش آنها، پزشک یک پرتو روشن از نور را به چشم می تاباند. این باید باعث کوچک شدن مردمک چشم می شود. اگر گسترده تر شوند یا اصلاً پاسخ ندهند، مشکلی وجود دارد.

تست عضلات چشم

پزشک از افراد می خواهد حرکت یک جسم کوچک مانند یک خودکار یا یک نور را با چشمان خود دنبال کنند. آن‌ها تماشا خواهند کرد تا ببینند چشم‌ ها چگونه با هم کار می‌کنند و به دنبال نشانه‌هایی از ضعف و کنترل ضعیف عضلات خواهند بود. پزشک می خواهد بداند در حین حرکت چشمان دو برابر می بینند یا خیر.

تست میدان دیداری

این تست پریمتری نامیده می شود. همانطور که مستقیماً به جلو تمرکز می کنند، پزشک می خواهد به محض مشاهده یک شی خاص، مانند دست، خودکار یا نور چشمک زن، به او اطلاع دهند. این به آنها اجازه می دهد تا بدانند که میدان دید چقدر گسترده است. اگر دید محیطی (جانبی) آنطور که باید قوی نیست، نشانه ای از گلوکوم است. این گروهی از بیماری های چشمی است که منجر به از دست دادن بینایی می شود.

تست فشار چشم

تونومتری فشار مایع داخل چشم را اندازه گیری می کند. اگر بیش از حد بالا باشد، نشانه ای از گلوکوم است. دو روش برای انجام این کار وجود دارد: در یکی، قبل از اینکه ابزاری به نام تونومتر به جلوی چشم فشار بیاورد، قطره های بی حس کننده دریافت می کنند. در دیگری، فقط یک پف ساده هوا وارد چشم می شود.

تست بینایی رنگ

پزشک مجموعه ای از اعداد، حروف یا شکل هایی را که از تعداد زیادی نقطه کوچک با رنگ های مختلف ساخته شده اند به افراد نشان می دهد. اگر نمی توانند الگوهای خاصی را انتخاب کنند، به این معنی است که در تشخیص یک رنگ از رنگ دیگر مشکل دارند. کوررنگی معمولاً جدی نیست، اما دانستن اینکه آیا به آن مبتلا هستند یا خیر، مهم است.

معاینه شبکیه چشم

شبکیه یک لایه سلولی حساس به نور است که پشت چشم را پوشانده و سیگنال هایی را به مغز ارسال می کند. برای بررسی آن، ابتدا قطره هایی در چشم می ریزد تا مردمک چشم باز شود. این به چشم پزشک اجازه می دهد هم شبکیه و هم عصب بینایی را به خوبی بررسی کند تا ببیند آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. افراد تا چند ساعت پس از آزمایش به نور بیش از حد حساس می شوند در حالی که مردمک‌ ها به حالت عادی باز می‌گردند.

امتحان لامپ شکاف

ابزاری به نام میکروسکوپ لامپ شکافی روشن می شود و جلوی چشم را بزرگ می کند. این به چشم پزشک کمک می کند پلک‌ ها، مژه‌ ها و قرنیه چشم، یعنی قسمت جلویی منحنی شفاف و شفاف چشم نگاه دقیقی بیندازد. میکروسکوپ به آنها کمک می کند عنبیه (قسمت رنگی) و عدسی شفاف پشت مردمک را که نور را روی پشت چشم متمرکز می کند، بررسی کنند. آنها به دنبال جای زخم، خراش و تیرگی در لنز به نام آب مروارید خواهند بود.

تست انکسار

این تست تشخیص می دهد نور به درستی از طریق قرنیه و عدسی خم می شود یا منکسر می شود. آزمایش معمولاً با رتینوسکوپی شروع می شود. چشم پزشک اندازه گیری هایی را انجام می دهد که نور را به چشم  بتاباند. سپس، در حالی که آنها مجموعه ای از لنزها را ورق می زنند، پشت دستگاه می نشینید و از افراد می پرسند که کدام یک به آنها کمک می کند بهتر ببینند. بسته به نتایج، برای اصلاح بینایی خود به عینک، کنتاکت یا جراحی نیاز دارند.

تست پاکیمتری

این بخشی از یک معاینه معمول چشم نیست. اما اگر پزشک فکر کند گلوکوم یا سایر مشکلات چشمی دارند، ممکن است این کار را انجام می دهد. از اولتراسوند برای اندازه گیری ضخامت قرنیه استفاده می کنند. قطره‌ های بی‌حس کننده در چشم می‌ریزند و یک کاوشگر کوچک جلوی آن را برای چند ثانیه لمس می‌ کند. قرنیه نازک نشانه ای از گلوکوم است.

ضرورت معاینه چشم

برای بررسی مشکلات بینایی و علائم بیماری که به بینایی وابسته نیستند، ایده خوبی است که وقتی 40 ساله می شوند، را تهیه کنند. اگر متوجه مشکلات چشمی شدند یا اگر دیابت، فشار خون بالا یا سابقه خانوادگی بیماری چشمی دارند، زودتر مراجعه کنند. پس از اولین معاینه، چشم پزشک به آنها می گوید هر چند وقت یک بار باید دوباره برگردند. هنگامی که 65 ساله شدند، باید هر سال یک معاینه برای بررسی آب مروارید، گلوکوم یا سایر مشکلات چشمی مرتبط با سن انجام دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان