چاقی را ساده نبینید/ چاقی به عنوان یک عامل مهم دشمن سلامتی شناخته شده است

خط سلامت: چاقی و اضافه وزن یکی از بیماری هایی است که اغلب افراد حتی در صورت مبتلا نبودن به آن، ترس از چاق شدن دارند.

چاقی را ساده نبینید/  چاقی به عنوان یک عامل مهم دشمن سلامتی شناخته شده است

چاقی در دوران کودکی عواقب جبران ناپذیری بر روحیع فرد می گذارد و به علت ترد شدن از اجتماع، اعتماد به نفس او را تضعیف می کند.

به گزارش خط سلامت در دسترس بودن داروهای کاهش وزن موثر به والدین مسیر آسان تری برای درمان چاقی در کودکان می دهد. اما برای بسیاری از والدین، مصرف همیشگی داروها تصمیم آسانی نیست.

 چاقی و اضافه وزن

دو مادر یک آسیب مشترک دوران کودکی دارند: هر دو در دهه‌های 1980 و 90 به سن بلوغ رسیدند که از شرم و انگ و ننگ ناشی از چاقی رنج می‌برند. درک علمی از چاقی تغییر کرده است. پزشکان اکنون آن را بیماری ناشی از ژنتیک، مغز و سایر اندام ها و همچنین عوامل محیطی یا روانی اجتماعی می دانند. مطالعات آنچه را که هر دو زن همیشه به آن مشکوک بودند تأیید کرده‌اند: رژیم‌های غذایی منجر به کاهش وزن طولانی‌ مدت عامل تناسب اندام نمی‌ شوند، زیرا غذا و ورزش تنها بخشی از پازل را تشکیل می‌ دهند.

کودکان مبتلا به چاقی 

امروزه، درمان‌هایی برای کودکان مبتلا به چاقی شدید وجود دارد. داروهای جدید گرسنگی را کاهش داده و متابولیسم را افزایش می دهد. 

 

دارو های کاهش وزن

پزشکان اغلب رژیم‌ های غذایی و داروها را برای دستیابی به اصلاحات زیبایی و نه برای حل مشکلات پزشکی واقعی می‌دهند.

درمان چاقی در کودکان

درمان چاقی در کودکان موضوعی بسیار حساس و مملو از انگ و حساسیت است و راه حل آسان یا بدون خطری وجود ندارد. معضلات والدین چالش برانگیزتر شده است زیرا پزشکی چاقی هنوز به سرعت در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، هیچ داده ای در مورد اثرات طولانی مدت داروهای جدید تأیید شده بر نوجوانان وجود ندارد. داروهای جدید در اصل برای درمان دیابت ساخته شده اند و اخیراً برای کاهش وزن تایید شده اند.

سابقه جراحی چاقی در نوجوانان طولانی‌تر بوده و موثر بوده است، اگرچه با برخی از خطرات عوارض، سوء تغذیه و افزایش وزن همراه است. در هر صورت، نه دارو و نه جراحی راه حل سریعی نیست و هر دو گران هستند و به تعهد جدی برای تغییر سبک زندگی در تغذیه و فعالیت نیاز دارند تا تاثیر بگذارند.

سلامت کودکان

دستورالعمل جدید چاقی کودکان نگرانی ها را در مورد خطر ابتلا به اختلالات خوردن افزایش می دهد.

اما کنار گذاشتن درمان برای کودکانی که با پیامدهای پزشکی بالقوه کشنده روبرو هستند، صحیح نیست. جدیدترین داده ها نشان می دهد نزدیک به 20 درصد از کودکان چاقی دارند و 6.1 درصد چاقی شدید دارند .

سارا همپل - Sarah hempel- متخصص اطفال در کانزاس سیتی که یکی از نویسندگان دستورالعمل‌های جدید AAP امسال است، می‌گوید: «برخی از این بچه‌ها عوارض بسیار جدی دارند که زندگی را محدود می‌کند، که در حال حاضر برایشان اتفاق می‌افتد. . سارا همپل - Sarah hempel- می‌گوید: این سند بیش از 70 صفحه دارد و به شدت بر اهمیت تغییرات سبک زندگی خانوادگی برای اطمینان از تغذیه، ورزش، خواب و مدیریت استرس تأکید می‌کند.

سارا همپل - Sarah hempel- استدلال می کند درمان فقط بیماری جسمی را بهبود نمی بخشد. بلکه به رفع برخی از عوارض مربوط به سلامت روان که اغلب با چاقی همراه است کمک می کند. چاقی بی‌ رحمانه است. کودکان بزرگ‌تر اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌ گیرند یا به دلیل جثه شان احساس شرم می‌ کنند .

لازم است به والدین آموزش داده شود راه درست رژیم غذایی و ورزش است.

 

بیماری چاقی

فاطیما کودی استنفورد Fatima Cody Stanford ، متخصص چاقی دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: چاقی به خودی خود یک بیماری است. اگر چاقی را به عنوان یک بیماری مزمن بشناسیم، باید آن را درمان کنیم.

فاطیما کودی استنفورد Fatima Cody Stanford می گوید: اما درک این مفهوم برای بسیاری از والدین دشوار است، زیرا وزن و اندازه بدن برخلاف درمان سرطان با فرضیات زیادی همراه است. والدین و نوجوانان اغلب تمایلی به استفاده از دارو یا جراحی ندارند، زیرا آنها آن را شکست می دانند، حتی وقتی به آنها گفته می شود که منشأ چاقی پیچیده و اغلب ارثی است.

دکتر استنفورد می‌گوید: راه درست رژیم غذایی و ورزش است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان