هومیوپاتی چه درمانی است و چه زمانی گزینه خوبی است؟

خط سلامت : هومیوپاتی برای "درمان" طیف بسیار گسترده ای از بیماری های فیزیکی و روانی مانند آسم و افسردگی استفاده می شود.

هومیوپاتی چه درمانی است و چه زمانی گزینه خوبی است؟

هومیوپاتی یک داروی مکمل یا جایگزین است که با درمان های دیگر متفاوت است. یک اصل هومیوپاتی این است که ، مثل درمان عمل می کند و دومین اصل آن مربوط به رقیق سازی است.

به گزارش خط سلامت پزشکان بر این باورند هر چه یک ماده بیشتر رقیق شود، قدرت آن برای درمان بیشتر است. بسیاری از داروهای هومیوپاتی شامل موادی هستند که بارها در آب رقیق شده اند تا زمانی که هیچ یا تقریباً هیچی از ماده اصلی باقی نماند.

 هومیوپاتی چه زمانی استفاده می شود؟

هومیوپاتی برای طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. بسیاری از پزشکان بر این باورند که هومیوپاتی در هر شرایطی کمک می کند.

 شرایط که افراد به دنبال درمان هومیوپاتی هستند

آسم

عفونت های گوش

تب یونجه

شرایط سلامت روان، مانند افسردگی، استرس و اضطراب

آلرژی، مانند آلرژی غذایی

درماتیت 

آرتروز

فشار خون بالا

برخی از پزشکان همچنین ادعا می کنند که هومیوپاتی می تواند از مالاریا یا سایر بیماری ها جلوگیری کند اما هیچ مدرکی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد و همچنین هیچ روش علمی قابل قبولی وجود ندارد که هومیوپاتی از بیماری ها جلوگیری می کند.

آیا هومیوپاتی بی خطر است؟

داروهای هومیوپاتی بی خطر هستند و تصور می شود که خطر عوارض جانبی ناشی از مصرف این داروها کم باشد.

برخی از داروهای هومیوپاتی ایمن نیستند یا با عملکرد سایر داروها تداخل دارند.

قبل از قطع هر گونه درمان تجویز شده ی پزشک یا اجتناب از روش هایی مانند واکسیناسیون  هومیوپاتی، باید با پزشک عمومی خود مشورت کنید.

شواهد در مورد اثرات هومیوپاتی

بررسی ها در مورد اثربخشی هومیوپاتی انجام شده بررسی ها حاکی از این است هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هومیوپاتی به عنوان یک درمان برای بیماری مؤثر است، وجود ندارد. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که رقیق کردن و تکان دادن مواد در آب می تواند آن مواد را به دارو تبدیل کند

به عنوان مثال بسیاری از داروهای هومیوپاتی به حدی رقیق شده اند که بعید است یک مولکول از ماده اصلی در درمان باقی بماند. در مواردی مانند این، داروهای هومیوپاتی چیزی جز آب نیست.

برخی از افرادی که از هومیوپاتی استفاده می کنند ممکن است در نتیجه پدیده ای به نام اثر دارونما شاهد بهبود وضعیت سلامتی خود باشند.

اگر درمان‌هایی را انتخاب کنید که فقط اثر دارونما دارند، درمان‌های دیگری را که مؤثرتر بودن آنها ثابت شده است را از دست خواهید داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان