با این ایده ها در تعطیلات اختلافات را کم کنید

خط سلامت: دوستی با دیگران و حفظ آن یکی از مهارت‌های ارتباطی است که می‌تواند به ما در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمک کند.

 با این ایده ها در تعطیلات اختلافات را کم کنید

دوستی و صمیمیت باعث می شود که افراد از سلامت روان بیشتری برخوردار باشند.

به گزارش خط سلامت دفترچه تلفن تان را که ورق می زنید در مجموع شماره تلفن چند دوست خود را در آن یادداشت کرده‌اید؟ آیا احساس می‌کنید تعداد دوستان کمی دارید و یا اینکه فردی تنها هستید؟

دوستی را اینگونه آغاز کنید

دوستی و صمیمیت را باید بر اساس یک فرمول درست پیش برد. نخستین قدم این است که بتوانید چند دوست تازه پیدا کنید. دوستانی که از بودن در کنارشان احساس خوبی داشته باشید. یک دوست خوب ویژگی‌های زیادی دارد. همفکری و هم هدف بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در انتخاب یک دوست کمک می‌کند بنابراین چنانچه در مدرسه یا محله با فردی همسن و سال خودتان رو به رو شدید که مثل هم فکر می‌کردید و خصوصیات رفتاری تقریبا یکسانی داشتید بهتر است تمام توان و انرژی خود را برای ایجاد دوستی با او به کار بگیرید.

هم کلامی و صحبت

هم کلامی و صحبت، نخستین گامی است که باید برای آغاز یک رابطه‌ دوستی برداشته شود. پس از آشنایی و صحبت‌های نخست قرار برای انجام فعالیت ورزشی بگذارید. برنامه‌های ورزشی به خصوص در فصل تابستان روش خوبی برای تحکیم روابط دوستانه است.

از والدین خود اجازه گرفته سپس دو بلیط استخر تهیه کنید و یکی از آنها را به دوست خود هدیه دهید به این ترتیب او متوجه محبت شما شده و علاوه بر پذیرش پیشنهادتان سعی می‌کند ارتباط دوستانه قوی‌تری را با شما داشته باشد. در طول روزهای تعطیلی مدارس هرگز از دوست تان بی‌خبر نمانید و با ثبت نام در کلاس‌های ورزشی، این رابطه‌ی زیبا را ادامه دهید.

هدیه دادن

اگر به سفر رفته‌اید هدیه‌ کوچک برایش تهیه کنید حتی می‌توانید از آنچه در گردش های خانوادگی در جنگل، کنار دریا و...  پیدا می‌کنید مثل گوش ماهی، سنگ‌های رنگی و...  برای او مجموعه‌ای تهیه کرده و هدیه دهید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان