ورزش خطر مرگ را کاهش می دهد

خط سلامت: ورزش و تمرین کردن کمک می کند تا زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید . افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به چند بیماری مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها هستند.

ورزش خطر مرگ را کاهش می دهد

ورزش پر فشار یا متوسط در ​​طولانی مدت خطر مرگ را کاهش می دهد. 

به گزارش خط سلامت ورزش منظم با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس مرتبط است. همچنین برداشتن گام های کوچک به بهبود سلامت فرد کمک می کند.

ورزش و سلامت روان

ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش عزت نفس، روحیه و خلق و خو می شود. مطالعات نشان می دهد همچنین به افراد کمک می کند تا خواب با کیفیت تری داشته باشند. با این حال، در حالی که انجام ورزش کافی مهم است، شدت ورزش نیز باید در نظر گرفته شود.

مطالعات  نشان داد بزرگسالانی که دو تا چهار برابر میزان توصیه شده فعلی ورزش و فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید در هفته انجام می دهند، به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش می دهند. بسیاری از افراد با انجام ورزش بصورت متوسط 150 دقیقه در هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته از مزایای گفته شده بهره مند می شوند.

فواید ورزش متوسط ​​و شدید

تجزیه و تحلیل ها نشان داد بیشترین فایده ورزش برای کاهش خطر مرگ در میان افرادی مشاهده شد که حدود 150 تا 300 دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید، 300 تا 600 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​یا ترکیبی معادل از هر دو را گزارش کردند.

فعالیت بدنی متوسط ​​و شدید موجب طول عمر و سلامت روانی و جسمانی می شود. این نتایج با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد 300 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند لازم است.

ورزش و طول عمر

در حال حاضر شواهد قوی‌تری نسبت به گذشته نشان می‌دهد ورزش در دوران میانسالی کمک می‌کند طولانی‌تر زندگی کنید.

علاوه بر این برای افرادی که فقط فعالیت بدنی متوسط ​​​​انجام می دهند، اضافه کردن 25 درصد فعالیت بدنی شدید مزیت بیشتری به دنبال دارد.

برای افزایش سطح فعالیت بدنی گام های کوچکی بردارید.

یافته‌های این مطالعه از دستورالعمل‌های فعلی فعالیت بدنی حمایت می‌کند و نشان می‌دهد ورزش شدید و متوسط ​​طولانی‌ مدت در کاهش خطر مرگ تاثیر دارد.

با این حال برای افراد مهم است شرایط منحصر به فرد و توانایی فیزیکی خود را در نظر بگیرند.

همه نمی توانند ورزش های شدید انجام دهند، اما برداشتن گام های کوچک برای حرکت بیشتر به افراد کمک می کند تا در جهت بهبود سلامت تلاش کنند.

تا حد امکان به جای رانندگی پیاده روی کنید. به جای آسانسور از پله ها بروید.  بعد از شام پیاده روی کنید.

همچنین می توانید کارهای بیشتری را مانند باغبانی، گل کاری یا شستن ماشین در داخل خانه انجام دهید. سعی کنید تا حد امکان فعال زندگی کنید، شاید با انجام دراز و نشست جلوی تلویزیون یا پیوستن به یک باشگاه تاثیر مثبتی بر سلامتی خود بگذارید.

توصیه های مهم برای افزایش سطح ورزش 

یک نوع ورزش  و فعالیت بدنی را پیدا کنید که از آن لذت می برید. به این ترتیب، به احتمال زیاد به آن ادامه خواهید داد.

برخی از افراد دوست دارند در یک گروه فعال باشند (مانند یک گروه دوچرخه سواری یا یک کلاس ورزشی)، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند به تنهایی فعال باشند.فعالیت مناسب را انتخاب کنید.

سعی کنید فعالیت بدنی را با چیزی که از آن لذت می برید مانند گوش دادن به موسیقی یا پادکست، صحبت کردن با یک دوست یا تماشای برنامه مورد علاقه خود، همراه کنید.

اگرچه گاهی اوقات افزایش سطح ورزش طاقت فرسا به نظر می رسد، مهم است به یاد داشته باشید هر فعالیت اضافی به شما کمک خواهد کرد که از شرایط بهتری برخوردار باشید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان