این رنگ فلفل دلمه ای شما را لاغر می کند

خط سلامت: فلفل دلمه ای را بهتر است چه رنگی بخرید؟ فلفل ها کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. همه انواع فلفل منابع عالی ویتامین A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر هستند. بعلاوه، غذای ملایم را زنده و سیر کننده تر می کنند.

این رنگ فلفل دلمه ای شما را لاغر می کند

فلفل ها در همه اندازه ها و رنگ ها هستند. برخی تند و برخی شیرین هستند. آنها را تازه، منجمد، خشک شده یا کنسرو شده می توان تهیه کرد.

فلفل دلمه ای در چه رنگ مقوی تر است

 به گزارش خط سلامت فلفل دلمه ای در رنگ های سبز، نارنجی، زرد و قرمز در بازار وجود دارد. از بین فلفل دلمه ای رنگی فلفل قرمز بیشترین مقدار مواد مغذی را دارد.

به گزارش خط سلامت فلفل دلمه ای در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله قرمز (شیرین ترین)، نارنجی، زرد و سبز وجود دارد.

فلفل دلمه ای سبز یا قرمز

فلفل سبز قبل از اینکه فرصتی برای زرد، نارنجی و سپس قرمز شدن داشته باشد برداشت می شود. در مقایسه با فلفل دلمه ای سبز، فلفل قرمز تقریباً 11 برابر بتاکاروتن بیشتر و 2 برابر ویتامین C بیشتری دارد.

انواع فلفل

همه فلفل ها جزء خانواده فلفل دلمه ای هستند. آنها هزاران سال پیش در آمریکای لاتین شروع به رویش کردند.

فلفل ها در سرتاسر جهان یافت می شوند و در غذاهای متنوعی از آنها استفاده می شود. برخی به خاطر طعم آتشین خود شناخته می شوند. برخی دیگر به اندازه کافی شیرین هستند که به عنوان میان وعده میل شوند. فلفل ها به قدری مورد علاقه جهانی هستند که حتی در ایستگاه فضایی بین المللی نیز رشد کرده اند.

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل چیلی یافت می‌شود و به کاهش درد کمک می کند.

 

فواید فلفل دلمه ای برای سلامتی

فلفل دلمه ای کم کالری و دارای مواد مغذی زیادی از جمله چندین ویتامین مهم است .

 ویتامین ث

 تنها از 1 فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده 120 میلی گرم ویتامین ث دریافت خواهید کرد. ویتامین ث به بدن کمک می کند آهن را جذب کرده و زخم ها را التیام بخشد. همچنین در پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان، به عنوان بخشی از رژیم غذایی و سبک زندگی سالم نقش دارد.

سایر فواید سلامتی فلفل دلمه ای، در چارچوب یک سبک زندگی سالم، شامل موارد زیر باشد:

 

فشار خون پایین

 چند مطالعه بزرگ نشان می دهد افرادی با سطوح بالای ویتامین ث در بدنشان بر اساس غلظت ویتامین ث در پلاسمای آنها کمتر در معرض فشار خون بالا هستند ، به خصوص اگر رژیم غذایی با کیفیت بالایی داشته باشند.

 

گوارش خوب

 فلفل دلمه ای خام با وجود داشتن 30 کالری در هر فنجان، حاوی 2.5 گرم فیبر رژیمی است. فیبر غذایی با حجم دادن به مدفوع به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و باعث می شود عبور آنها آسان تر شود. رژیم غذایی سرشار از فیبر همچنین به این معنی است که فرد کمتر به هموروئید مبتلا شود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

 غذاهای پر فیبر مانند فلفل دلمه ای، سرعت جذب قند در جریان خون را کاهش می دهند. ویتامین ث همچنین به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

 

آماده سازی فلفل

فلفل ها بسیار متنوع هستند. خام فلفل را به همه چیز از دیپ و سالاد گرفته تا غذاهای پاستا می توان اضافه کرد.

تفت دادن فلفل نیز آسان است یا کبابی کنید تا سیاه شود. سپس اجازه دهید با بستن زیپ در یک کیسه پلاستیکی به مدت 15 دقیقه قبل از جدا کردن پوست و جدا کردن ساقه، هسته و دانه ها جدا شوند.

هنگام کار با فلفل تند، پوست و چشم را می سوزانند. یک لیوان شیر کم چرب یا پر چرب هنگام کار با فلفل تند را در نزدیک خود نگه دارید. کپسایسین در آب حل نمی شود. برای خنثی کردن آن به مقداری چربی نیاز است.

 

فلفل وکاهش وزن

کپسایسین

 در فلفل های تند از جمله فلفل قرمز و پودر کاین کپسایسین یافت می شود. کپسایسین متابولیسم را افزایش می دهد. اشتها را کمی سرکوب می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که معمولاً غذاهای تند نمی‌خورند، افزایش گرما دارند. کپسایسین با افزایش دمای بدن بر متابولیسم تأثیر می گذارد تا انرژی بیشتری مصرف می کند.

دی هیدروکپسیات (DCT)

یکی از همزادگان کپسایسین، دی هیدروکپسیات (DCT) در سویه ای از فلفل دلمه ای ملایم و شیرین که گاهی فلفل CH-19 نامیده می شود، یافت می شود.

محققان دریافتند دی هیدروکپسیات (DCT) مشابه کپسایسین عمل می کند،. در یک مطالعه کوچک، افرادی که به مدت یک ماه از یک رژیم غذایی پر پروتئین و بسیار کم کالری آن را مصرف کردند، حدود 100 کالری اضافی در روز سوزاندند.

پیپرین

 پیپرین که در فلفل سیاه خشک یافت می شود، از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کند. اگر فلفل سیاه دوست دارید، غذای خود را با آن طعم دار کنید. بدون کالری است و فشار خون را بالا نمی برد . فقط برای لاغری روی آن نمی شود حساب کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان