9 دستور العمل ماسک خانگی + برای داشتن پوست زیبا بخوانید

خط سلامت: ماسک های خانگی که می توانید در روتین پوستی‌تان آنها را قرار بدهید علاوه بر رسیدن به پوستی سالم و صاف، با استفاده از مواد طبیعی و دوری از مواد شیمیایی حس خوبی را به افراد می بخشد.

 9 دستور العمل ماسک خانگی + برای داشتن پوست زیبا بخوانید

ماسک خانگی  این روزها گزینه ای پر طرفدار برای مراقبت از پوست است، اما می توان بصورت طبیعی آن را ساخت.

با توجه به بحث داغ مراقبت پوستی و روتین های گوناگون، برای مراقبت از پوست قطعا به یک ماسک خانگی نیاز پیدا خواهید کرد که بتواند مشکلات پوستی مانند آکنه و التهابات را کاهش بدهد و پوست را به بهترین حالت خود برساند. درست کردن ماسک خانگی راحت، ارزان، سرگرم کننده است و این ماسک های خانگی واقعاً موثر هستند.

 ماسک خانگی بسازید 

ماسک‌ خانگی صورت 

خاک رس بنتونیت چیزی است که برای طیف گسترده ای از دستور العمل های خانگی استفاده می‌شود. از مقداری خاک رس بنتونیت یا خاک کائولن استفاده کنید و به اندازه کافی آب اضافه کنید تا به حالت خمیری برسد. با حرکات دایره ای روی صورت بمالید تا زمانی که کل صورت پوشانده شود. بگذارید خشک شود و از یک پارچه گرم و مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ماسک‌های اساسی فوق‌العاده برای صورت عسل است از اینکه یک ماسک ساده عسل چقدر پوست را نرم می کند شگفت زده خواهید شد . اگر پوست حساسی دارید یا وقت تان کم است، آن را امتحان کنید!

مناسب برای: انواع پوست

 

ماسک خانگی گرمسیری

یک عدد موز را با 1 قاشق غذاخوری عسل له و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. روی صورت بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند. سپس خوب آبکشی کنید.

مناسب برای: پوست خشک

 

 ماسک صورت کدو تنبل

کدو تنبل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای پوست بسیار مفید هستند مانند ویتامین C، ویتامین A و روی. همچنین حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که اثری مشابه درمان آلفا هیدروکسی ایجاد می کند. کدو تنبل پوره شده، عسل، خاک رس بنتونیت و کمی دارچین را طبق این دستور مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

مناسب برای: پوست های معمولی

 

ماسک چای

برای داشتن یک ماسک خوشبو که همچنین به آرامی لایه برداری می کند، 1 قاشق غذاخوری عسل و 2/1 قاشق چای خوری دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید.

روی صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه بماند. با دستمال و آب گرم بردارید.

توجه: پوست برخی افراد به دارچین یا جوز هندی واکنش حساسیت نشان می دهند. قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را روی بازوی داخلی خود آزمایش کنید.

نکته: می‌توانید مواد را دو برابر کنید و به عنوان شیرین کننده در یک فنجان چای استفاده کنید!

مناسب برای: پوست های چرب یا معمولی

 

ماسک گواکامول

برای پوست های خشک، 2/1 آووکادوی رسیده را با 2 قاشق غذاخوری عسل له کنید و به صورت بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و خوب بشویید.

مناسب برای: انواع پوست، به خصوص پوست های خشک

 

 ماسک خیار خنک

این یکی مخصوصا برای پوست های چرب یا ملتهب عالی است. 2/1 خیار را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری بنتونیت یا خاک رس کائولن مخلوط کنید. در صورت نیاز خاک رس اضافی برای ایجاد بافت خمیری اضافه کنید. روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

مناسب برای: انواع پوست، به خصوص اثر خنک کنندگی برای پوست های مستعد آکنه

 

 ماسک صورت چای ماچا

چای ماچا یک چای سبز پودری است و همان خواصی که آن را برای نوشیدن مفید می کند برای پوست نیز بسیار عالی است! فقط کمی عسل اضافه کنید تا یک ماسک آنتی اکسیدانی چای ماچا برای کاهش التهاب، یکنواختی رنگ پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست درست کنید.

مناسب برای: آکنه یا پوست مستعد قرمزی

 

ماسک صورت شکلاتی

خوشمزه ترین ماسک برای پوست! عسل، پودر کاکائو و شکلات با هم ترکیب می شوند تا این ماسک صورت شکلاتی مرطوب کننده و مقوی را درست کنند . تئوبرومین موجود در کاکائو باعث تحریک جریان خون به پوست برای درخشش طبیعی می شود و طبق مطالعات حتی از آسیب های خورشید محافظت می کند.

مناسب برای: ضد پیری، انواع پوست

 

ماسک صورت زردچوبه

پوست روشن و درخشان می خواهید؟ چرا برای به دست آوردن آن از یک ادویه روشن و درخشان استفاده نمی کنید؟ هشدار، دستور تهیه ماسک صورت زردچوبه را فقط در حمام استفاده کنید و و از حوله سفید موردعلاقه‌تان هم استفاده نکنید که لکه می‌شود!

مناسب برای: انواع پوست

 

نکات بعد از روتین ماسک

پس از استفاده از ماسک صورت، اسپری نمک دریایی یا 1 قاشق چایخوری سرکه سیب رقیق شده در 1 فنجان آب خنک به عنوان تونرهای عالی عمل می کند تا اثرات آن را از بین ببرد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان