بیماری ام اس در زنان شایع تر است یا مردان؟

خط سلامت: افراد مبتلا به بیماری ام اس اغلب مدت زمان زیادی بدون مشکل زندکی می کنند.

بیماری ام اس در زنان شایع تر است یا مردان؟

ام اس درمان قطعی ندارد اما با تشخیص و گرفتن درمان سریع بیماری ام اس قابل کنترل می شود تا به زندگی نرمال فرد آسیب وارد نکند.

به گزارش خط سلامت اغلب به افراد مبتلا به بیماری ام اس تاثیراتی از این بیماری گفته می شود که واقعیت ندارد. این شایعات افسردگی و ناامیدی را در افراد افزایش می دهد و موجب تشدید بیماری ام اس می شود.

اکنون کارشناسان پیشنهاد می کنند اکثر افراد مبتلا به ام اس - حتی در مراحل اولیه - به فکر درمان فوری باشند.

داروهای اصلاح کننده بیماری تعداد حملات را کاهش داده و شدت آنها را کاهش می دهند. در بسیاری از موارد، هرچه زودتر داروها شروع شوند، در دراز مدت بهتر ام اس را مدیریت خواهند کرد.

افراد مبتلا به ام اس از ویلچر استفاده می کنند:

حداقل سه نفر از هر چهار نفر مبتلا به ام اس هرگز توانایی راه رفتن را از دست نمی دهند. در حالی که برخی از افراد در آن گروه به عصا نیاز دارند، اما هرگز مشکل حرکتی ندارند که آنها را برای همیشه روی تخت یا ویلچر قرار دهد.

ام اس بیماری افراد مسن است:

ام اس در واقع در افراد جوان ‌تر شایع‌تر است - در سنین 20 تا 50 سال. اما افراد را در هر سنی، از کودکان خردسال تا بزرگسالان مسن ‌تر، تحت تاثیر قرار می دهد.

ام اس در زنان بسیار شایع تر از مردان است. کارشناسان فکر می کنند هورمون ها ممکن است نقش داشته باشند.

باردار شدن برای زنان مبتلا به ام اس خطرناک است:

نباید بیماری ام اس مانع بارداری شود. مطالعات نشان می دهد این بیماری هیچ تاثیری بر شانس باردار شدن یا داشتن مشکلات در دوران بارداری ندارد و هیچ تاثیری بر سلامت کودک نخواهد داشت.

هنگام بارداری، احتمالاً علائم ام اس بهتر می شود، به خصوص در سه ماه دوم و سوم بارداری. بعد از زایمان، احتمال شعله ور شدن بیماری ام اس برای حدود 3 تا 6 ماه بیشتر است.

بارداری تاثیر طولانی مدتی بر نحوه تاثیر ام اس بر سلامت ندارد. لازم است قبل از اقدام به بارداری با پزشک صحبت شود. اغلب به مراقبت های اضافی و تغییراتی در داروها نیاز است.

اگر بچه داشته باشم، به ام اس مبتلا می شوند:

احتمال اینکه فرزندان به این بیماری مبتلا شوند کمی بالاتر از حد متوسط ​​است، اما همچنان بسیار پایین است. از 100 کودکی که از والدین مبتلا به ام اس متولد می شوند، تنها حدود سه کودک به این بیماری مبتلا می شوند.

در حالی که ژن ها نقشی در مولتیپل اسکلروزیس دارند، این بیماری مستقیماً از والدین به فرزند منتقل نمی شود. به نظر می رسد برخی از ژن ها ممکن است شانس ابتلا به ام اس را افزایش دهند، اما محرک های دیگری برای این بیماری وجود دارد که هنوز به طور کامل مشخص نیستند.

اگر مبتلا به ام اس هستید، ورزش ایمن نیست:

در حقیقت برای افراد مبتلا به ام اس فعال ماندن ضروری است. ورزش به بهبود علائم کمک می کند، قدرت و تعادل را بهبود می بخشد و احتمال سایر مشکلات سلامتی را کاهش می دهد.

استرس برای افراد مبتلا به ام اس خطرناک است:

استرس گرفتن برای همه چیز خوبی نیست. اما شواهد محکمی مبنی بر اینکه استرس عادی و روزمره برای افراد مبتلا به ام اس خطرناک است وجود ندارد.

افراد مبتلا به ام اس نمی توانند کار کنند:

افراد نباید تنها به این دلیل که مبتلا به ام اس شده اند شغل خود را ترک کنند. مطمئناً، برخی از افراد مبتلا به این بیماری در نهایت تصمیم به ایجاد تغییرات شغلی می ‌گیرند. اما بسیاری از مردم این کار را نمی کنند و برای چندین دهه به کار خود ادامه می دهند.

کار اغلب برای احساس استقلال مهم است، بنابراین قبل از تصمیم گیری بزرگ در مورد حرفه خود وقت بگذارند. اگر علائم در حال حاضر کار کردن را سخت می کند، به یاد داشته باشند که ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند یا از بین بروند.

ام اس کشنده است:

ام اس یک بیماری مادام العمر است، اما کشنده نیست و افراد مبتلا به ام اس اغلب عمر طولانی دارند. یک مطالعه بزرگ نشان داد افراد مبتلا به ام اس به طور متوسط ​​تا 76 سالگی عمر می کنند، یعنی هفت سال کمتر از افراد بدون آن. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان