افسانه های رایج در مورد بیماری ام اس + در ام اس چه اتفاقی می افتد؟

خط سلامت: بیماری ام اس در هر سنی برای افراد ایجاد می شود. هنوز علت قطعی ابتلا به این بیماری و درمان آن پیدا نشده است.

افسانه های رایج در مورد بیماری ام اس + در ام اس چه اتفاقی می افتد؟

ام اس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. اغلب افراد با تشخیص سریع این بیماری و دریافت درمان های مناسب، زمان زیادی به زنذگی معمولی خود ادامه می دهند.

به گزارش خط سلامت برخی افسانه ها در مورد بیماری ام اس وجود دارد. لازم است افراد با آگاهی از حقایق بیماری ام اس با آن مواجه شوند.

ام اس و تاثیر ژن ها 

در حالی که به نظر می ‌رسد ژن‌هایی وجود دارند که احتمال ابتلا به ام‌ اس را افزایش دهند، اما این یک بیماری ارثی نیست که مستقیم از والدین به فرزند منتقل شود.

ام اس و فلج شدن

با درمان های بهتر و در دسترس، اکثر افراد مبتلا به ام اس قادر به راه رفتن و انجام فعالیت های عادی خود برای چندین دهه یا بیشتر هستند.

برخی از افراد در نهایت به یک وسیله کمکی مانند عصا، واکر یا ویلچر نیاز دارند تا به آنها کمک کند از خستگی دوری کنند یا متحرک بمانند.

ام اس مسری است  

افراد نمی توانند به ام اس مانند سرماخوردگی مبتلا و یا آن را به شخص دیگری بدهند. اگرچه علت دقیق ام اس مشخص نیست، اما کارشناسان می دانند این بیماری از ترکیبی از ژن ها و محرک ها ناشی می شود. برخی از محرک های مشکوک مربوط به چیزهایی در محیط هستند مثل ویروس ها.

ام اس و تغذیه

اغلب افراد درباره رژیم‌های غذایی خاصی که برای درمان ام‌ اس توصیه می‌ شود خوانده اند، اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد نوع خاصی از برنامه غذایی از تشدید یا درمان علائم جلوگیری می کند.

در عوض روی داشتن یک رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر تمرکز کنند که در واقع همان رژیمی است که برای اکثر افراد توصیه می شود. دریافت چربی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی و آجیل انتخاب بهتری نسبت به چربی های حیوانی است که چربی های اشباع شده هستند.

دریافت خیلی کم ویتامین ها و مواد معدنی علائم را بدتر می کند، به همین دلیل است که رژیم غذایی متمرکز بر غذاهای کامل و غذاهای فرآوری شده ایده خوبی نیست.

ام اس و عدم ورزش

ورزش نقش مهمی در قوی ماندن و تحرک در هنگام زندگی با ام اس دارد.

تحقیقات نشان می دهد ورزش علائم را کاهش می دهد، حتی به مواردی مانند کنترل مثانه و روده کمک می کند.

بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به ام اس شامل فعالیت های هوازی است که ضربان قلب را افزایش می دهد مانند پیاده روی یا شنا، کشش روزانه و تمرینات قدرتی.

افراد باید اطمینان حاصل کنند آب کافی در طول و بعد از تمرین می نوشند، زیرا گرمای بیش از حد یا کم آبی به طور موقت علائم را بدتر می کند.

ام اس و عدم بارداری

ابتلا به ام اس نباید بر تصمیم افراد برای بچه دار شدن تأثیر بگذارد. ام اس باردار شدن را سخت تر نمی کند و برخی از زنان متوجه می شوند علائم ام اس در دوران بارداری بهتر می شود.

بسیاری از داروهای ام اس برای مصرف در دوران بارداری بی خطر نیستند، که به این معنی است که قبل از اقدام به بارداری نیاز به تعویض یا قطع دارو دارند.

برخی از زنان در 3 تا 6 ماه پس از زایمان نوزاد دچار عود بیماری می شوند. ابتلا به ام اس احتمال تولد نوزاد را با وزن کمتر از حد متوسط ​​افزایش می دهد.

در صورت داشتن کنترل عضلانی یا مشکلات عصبی در ناحیه لگن، زایمان طبیعی دشوار می شود. این توضیح می دهد که چرا زنان مبتلا به ام اس شانس بالاتری برای زایمان با سزارین دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان