4 نوع آسم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ + آسم شغلی چه افرادی را مبتلا می کند

خط سلامت: آسم یک بیماری تنفسی است که افراد مبتلا به آن در تنمفس مشکل دارند.

4 نوع آسم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ + آسم شغلی چه افرادی را مبتلا می کند

آسم انواع مختلفی دارد. آسم درمان قطعی ندارد اما شناخت علائم به تشخیص زود هنگام و اقدام به درمان به موقع کمک می کند.

به گزارش خط سلامت انواع آسم و مواردی که آسم در آنها خطرناک است بررسی شده است.

آسم و آلرژی 

آسم و آلرژی اغلب دست به دست هم می دهند. رینیت آلرژیک که تب یونجه نامیده می شود، التهاب پوشش داخلی بینی است و شایع ترین بیماری آلرژیک مزمن است. در افراد مبتلا به رینیت آلرژیک، افزایش حساسیت ( آلرژی ) به یک ماده باعث می شود سلول های ایمنی بدن در پاسخ به تماس با آلرژن ها، هیستامین آزاد کنند. هیستامین ها همراه با سایر مواد شیمیایی منجر به علائم آلرژی می شوند. شایع ترین آلرژن ها از طریق راه هوایی وارد بدن می شوند.

با رینیت آلرژیک، آبریزش دائمی بینی، عطسه مداوم، مجرای بینی متورم، مخاط بیش از حد، چشمان گریان و گلو خارش دار احساس می شود. اغلب اوقات، علائم آسم توسط رینیت آلرژیک ایجاد می شود. پزشک داروهایی را برای کنترل آلرژی تجویز می کند و با انجام این کار، سرفه و سایر علائم آسم کاهش می یابد.

آسم ناشی از ورزش

آسم ناشی از ورزش با ورزش یا فعالیت بدنی ایجاد می شود. بسیاری از افراد مبتلا به آسم با ورزش علائمی دارند. اما بسیاری از افراد بدون آسم، از جمله ورزشکاران المپیکی، وجود دارند که تنها در حین ورزش علائم بیماری را نشان می دهند.

در آسم ناشی از ورزش، تنگی راه هوایی 5 تا 20 دقیقه پس از شروع ورزش به اوج خود می رسد و نفس کشیدن را دشوار می کند. علائم در عرض چند دقیقه پس از شروع ورزش شروع می شود و چند دقیقه پس از توقف ورزش به اوج خود می رسد یا بدتر می شود. علائم حمله آسم همراه با خس خس سینه و سرفه است. پزشک به افراد می گوید که نیاز به استفاده از اسپری استنشاقی آسم ( گشاد کننده برونش ) قبل از ورزش دارند تا از این علائم ناراحت کننده آسم جلوگیری کنند.

آسم و سرفه

در آسم نوع سرفه، سرفه شدید علامت اصلی است. سرفه دلایل دیگری مانند چکه‌ های پس از بینی، رینیت مزمن، سینوزیت یا بیماری ریفلاکس معده  ( GERD ) یا سوزش سر دل دارد. سرفه به دلیل سینوزیت همراه با آسم شایع است.

آسم نوع سرفه تشخیص داده نشده و درمان نشده است. محرک‌های آسم برای آسم نوع سرفه عفونت‌های تنفسی و ورزش هستند.

برای هر سرفه مداوم، با پزشک مشورت شود. آنها آزمایش‌ های خاص آسم مانند تست‌ های عملکرد ریه را برای نشان دادن میزان عملکرد ریه‌ های افراد تجویز می کنند.

آسم شغلی

آسم شغلی ناشی از محرک های محل کار است. فهرست محرک های شناخته شده طولانی و متنوع است، اما معمولاً چیزهایی هستند که افراد در آنها تنفس می کنند. با این نوع آسم افراد در روزهایی که سر کار هستند دچار مشکل تنفسی و علائم آسم می شوند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان