دردناک ترین آغوش چگونه اتفاق می افتد؟

خط سلامت: ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و در کارکرد عضلات اختلال ایجاد می کند.

دردناک ترین آغوش چگونه اتفاق می افتد؟

ام اس درد مبتلایان را با درد زیادی مواجه می کند. بیماران مبتلا به ام اس در موارد شدید در انجام کارهای شخصی با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش خط سلامت آغوش ام اس یکی از مشکلاتی است که با ام اس برای فرد ایجاد می شود. اغلب افراد از آغوش ام اس و راه های تسکین آن آگاهی ندارند.

 ام اس و آغوش پر درد 

اگر افراد مبتلا به ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس هستند، یک بیماری خود ایمنی که بر مغز و نخاع تاثیر می گذارد، اغلب نواری از درد را در اطراف تنه خود احساس می کنند که به آن آغوش ام اس می گویند.

علائم ام اس مانند اکثر علائم ام اس، برای هر فردی متفاوت است. افراد آن را درست زیر قفسه سینه، یا هر جایی بین گردن و دور کمر خود احساس می کنند.

علائم ام اس

 سوزش

درد کسل کننده و دردناک

نفس کشیدن سخته

درد در یک طرف بدن

فشار

قلقلک دادن

تنگی

سوزن سوزن شدن

لرزش

آغوش ام اس چند ثانیه تا چند ساعت و در موارد نادر چند روز طول می کشد. مردم اغلب می گویند مثل بستن یک کمربند در وسط بدن است.

برخی افراد آن را در سر، دست ها یا پاهای خود احساس می کنند. افراد مبتلا به این نوع آغوش ام اس احساس می کنند دستکش یا چکمه های تنگ پوشیده اند.

ام اس بر نحوه ارسال پیام توسط اعصاب تأثیر می گذارد. سفتی، درد یا هر چیزی که افراد احساس می کنند ناشی از اسپاسم عضلات کوچک بین دنده ها است. پزشک قفسه سینه را کنار هم نگه می دارد و در هنگام حرکت، خم شدن یا نفس کشیدن به آن کمک می کند که منبسط شود. اگر این ماهیچه‌ ها اسپاسم داشته باشند، افراد احساس دردناکی، فشار و سفتی می ‌کنند.

آغوش ام اس یک درد عصبی

اگر علائم دیگر همزمان به سرعت ظاهر شوند، نشانه ای از عود ام اس است.

اگر افراد  فکر می کنند مبتلا به آغوش ام اس هستند، فورا با متخصص مغز و اعصاب یا پزشک اصلی صحبت کنند. علائم شبیه حمله قلبی به نظر می رسند.

پزشک به احتمال زیاد ام آر آی می دهد تا سایر موارد مانند مشکلات کیسه صفرا یا بیماری ریوی را بررسی کند. آغوش ام اس برای افرادی که سایر بیماری های دنده و نخاع دارند اتفاق می افتد.

مدیریت آغوش ام اس

کمپرس گرم 

نوشیدن آب فراوان 

غذای سالم

ماساژ 

حداقل 8 ساعت خواب

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن 

برخی افراد با پوشیدن لباس های تنگ راحت می شوند اما برخی لباس های گشاد را ترجیح می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان