ورزش شدید با فعالیت جنسی رابطه دارد+ 3 دقیقه ورزش معجزه می کند

خط سلامت: ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش پاسخ مردان به محرک های جنسی می شود.

ورزش شدید با فعالیت جنسی رابطه دارد+  3 دقیقه ورزش معجزه می کند

ورزش سخت 3 دقیقه ای مردان موجب واکنش‌های شدیدتر به تصاویر حاوی محتواهای جنسی نشان می‌شود. به گزارش خط سلامت این مطالعه جدید در آلمان صورت گرفته است.

ورزش و واکنش های عاطفی رابطه دارند

مطالعات گذشته نشان داده اند واکنش های عاطفی به موقعیت ها منتقل می شود. همین امر در مورد برانگیختگی فیزیولوژیکی نیز اتفاق می افتد. وضعیتی که در آن شخصی که بر اثر برخی رویدادهای خوش شانس خوشحال شده است، به احساس شادی ادامه می دهد و احساسات شاد را به رویدادهای دیگر آن روز نسبت می دهد، چیزی است که از تجربه روزمره به خوبی شناخته شده است.

به طور مشابه شخصی که در اثر تعامل با یک نفر عصبانی شده است نسبت به افرادی که بلافاصله بعد از آن با آنها روبرو می شود، کمتر از حد معمول مثبت رفتار می کند.

 ورزش و استرس رابطه دارند

محققان این ویژگی واکنش های عاطفی انسان را با افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک مرتبط می دانند. سیستم عصبی سمپاتیک بخشی از سیستم عصبی خودمختار است که پاسخ های "جنگ یا گریز" را تنظیم می کند.هنگامی که سیستم عصبی سمپاتیک فعال می شود، ضربان قلب را افزایش می دهد، رگ های خونی را گشاد می کند، فشار خون را افزایش می دهد و هورمون های استرس مانند آدرنالین را ترشح می کند و بدن را برای فعالیت بدنی شدید یا موقعیت های اضطراری آماده می کند.

دکتر یوهانس بی فینکه- Johannes B. Finke - استاد دانشگاه زیگن آلمان و همکارانش مطالعه ای را روی 45 دانشجوی پسر دانشگاه در آلمان انجام دادند. نویسندگان نتیجه گرفتند: یافته‌های ما شواهد قوی برای افزایش پردازش جنسی با قرار گرفتن در معرض استرس حاد در مردان ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد مکانیسم‌های پاراسمپاتیک در مقابل سمپاتیک متفاوت است.

لازم به تاکید است اثرات استرس حاد کاملاً بر خلاف اثرات استرس شدید و یا مزمن بر عملکردهای جنسی و تولید مثلی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان