درمان های در دسترس برای درد در رابطه جنسی

خط سلامت: رابطه جنسی بسیار دردناک، ممکن است ناشی از وجود کیست بارتولین باشد.

درمان های در دسترس برای درد در رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت غدد بارتولین اطراف دهانه واژن قرار دارند. این غدد مایعی ترشح می کنند که به روان شدن واژن کمک می کند. گاهی اوقات دهانه این غدد مسدود می شود و باعث می شود مایع به داخل غده برگردد. نتیجه این پدیده، تورم نسبتاً بدون درد است که کیست بارتولین نامیده می شود. اگر مایع درون کیست عفونی شود، ممکن است محیطی چرکین ایجاد شود که توسط بافت ملتهب احاطه شده است، چیزی که اصطلاحا به آن آبسه می گویند.

درمان کیست بارتولین

کیست یا آبسه بارتولین شایع است. درمان کیست بارتولین به اندازه کیست، میزان درد ناشی از آن و اینکه آیا کیست عفونی شده است، بستگی دارد. گاهی اوقات درمان های خانگی به بهبود این کیست ها کمک می کند. در موارد دیگر، تخلیه کیست بارتولین با جراحی ضروری است. اگر عفونت رخ دهد، آنتی بیوتیک ها ممکن است برای درمان کیست بارتولین آلوده مفید باشند.

کیست بارتولین چه عوارضی دارد؟

کیست بارتولین کوچک و غیر عفونی ممکن است قابل توجه نباشد. اما اگر کیست رشد کند، فرد ممکن است توده ای را در نزدیکی دهانه واژن احساس کند. عفونت کیست بارتولین می تواند در عرض چند روز رخ دهد. اگر کیست عفونی شود، فرد ممکن است یک توده دردناک و حساس در نزدیکی دهانه واژن تجربه کنید که تب، درد هنگام مقاربت و احساس ناراحتی هنگام راه رفتن یا نشستن را به دنبال دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان