مسافت طلایی رسیدن به سلامت روان در سفر

خط سلامت: افرادی که مرتباً 240 کیلومتر یا بیشتر از آن از خانه شان برای سفر دور می شوند، از سلامت کلی بهتری برخوردار هستند.

مسافت طلایی رسیدن به سلامت روان در سفر

سفر کردن یکی از دغدغه هایی است که اغلب افراد برای انتخاب محل آن با چالش موجه می شوند.

به گزارش خط سلامت مطالعه جدیدی نشان می دهد افرادی که بیشتر خارج از منطقه زندگی خود سفر می کنند احساس می کنند سالم تر از کسانی هستند که نزدیک تر به خانه شان به سفر می روند.

تعداد دفعات سفر

تعداد دفعاتی که مردم سفر می‌کنند و محدوده مکان‌هایی که بازدید می‌کنند مهم است، به طوری که افرادی که به طور منظم بیش از 240 کیلومتر دورتر از خانه سفر می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سلامت عمومی خود را گزارش کنند.

سفر به مکان های متنوع

کسانی که به مکان های متنوع تری سفر می کنند، احتمالاً دوستان و خانواده خود را می بینند. این افزایش مشارکت اجتماعی با سلامت بهتر مرتبط است.

محققان می گویند نتایج شواهد قوی مبنی بر نیاز به سرمایه گذاری در گزینه های حمل و نقل متوسط ​​و طولانی مانند جاده های خدمات بهتر و دسترسی به قطارها و اتوبوس ها ارائه می دهد.

محدودیت های سفر

ما ارتباط بین محدودیت‌ها برای سفر بیش از 240 کیلومتر از خانه، جمعیت‌شناسی و موقعیت مکانی و مشارکت اجتماعی در نحوه درک ساکنان از سلامت خود را بررسی و دریافتیم متغیر کلیدی تعداد مکان‌های مختلفی است که مردم خارج از منطقه محلی خود بازدید می‌کنند. این به مشارکت اجتماعی بیشتر و سلامتی بهتر مرتبط است.

محققان یک نظرسنجی آنلاین از 3014 نفر که در شمال انگلستان ساکن اند  انجام دادند. محدودیت‌های سفر قبلاً به‌عنوان آسیب‌های اقتصادی و کاهش احساس رفاه در منطقه شناسایی شده بود، اما تأثیر آن بر سلامت قبلاً مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته بود.

این تیم از یک تکنیک تحقیقاتی به نام «تجزیه و تحلیل مسیر» استفاده کرد که اثرات مستقیم و غیرمستقیم محدودیت‌های سفر به خارج از منطقه محلی افراد را آشکار می‌کند.

تعداد دفعاتی که مردم سفر می‌کنند و محدوده مکان‌هایی که بازدید می‌کنند مهم است، به طوری که افرادی که به طور منظم بیش از 240 کیلومتر دورتر از خانه سفر می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سلامت عمومی خود را گزارش کنند.

این مطالعه نشان داد ارتباط بین محدودیت‌های سفر، مشارکت اجتماعی و سلامت در میان افراد بالای 55 سال قوی‌تر است.

وی توضیح داد: افراد بالای 55 سال بیشتر با محدودیت های دیگری مانند محدودیت حرکت مواجه هستند. آنها همچنین بیشتر از تنهایی رنج می برند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان