زنان میل جنسی شان قوی تر است؟

<span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 12pt;">ز<span style="font-size: 10pt;">نان میل جنسی شان قوی تر است یا مردان؟ فارغ از هر گونه مجادله جنسیتی تحقیقات جدید نشان داده است که مردان در واقع میل جنسی بسیار قوی تری نسبت به زنان دارند.</span></span>

زنان میل جنسی شان قوی تر است؟

جولیوس فرانکنباخ، نویسنده این مطالعه در دانشگاه زارلند در زاربروکن، آلمان، گفت: پس از بررسی بیش از 200 مطالعه، آنها دریافتند که مردان به طور مداوم میل جنسی بیشتری را گزارش می کنند. این تحقیق نشان داد که مردان در مقایسه با زنان، زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد رابطه جنسی ، خیال پردازی در مورد رابطه جنسی، احساس میل جنسی و خودارضایی می کنند.

فرانکنباخ گفت: "چیزی که ما را شگفت زده کرد این بود که این یافته در بین کشورها، گروه های سنی، قومیت ها یا جهت گیری های جنسی ثابت بود. به نظر می رسد مردان میل جنسی بالاتری نسبت به زنان دارند، و این الگوی روانشناختی کاملاً جهانی است." اما یک مشکل وجود دارد. آیا وقتی در مورد تمایلات جنسی بحث می شود، آیا همه افراد صادق هستند؟

فرانکنباخ اذعان کرد: «مساله جنسی یک موضوع حساس است.بنابراین ما همچنین این احتمال را در نظر گرفتیم که گزارش های شخصی افراد کاملاً دقیق نباشد. شواهدی برای چنین پاسخ های نادرستی در داده های ما وجود دارد."

او خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، مردان گزارش دادند که شرکای جنسی بیشتری نسبت به زنان داشته‌اند، که با منطق ساده، تقریباً غیرممکن است. با این حال، ما به این نتیجه رسیدیم که این سوگیری پاسخ نسبتاً کوچک است و نمی‌تواند همه تفاوت‌های جنسیتی را توضیح دهد. در میل جنسی ما فکر می کنیم که تفاوت جنسیتی واقعی است."

در این پژوهش 211 مطالعه که پس از سال 1996 منتشر شده بود مورد توجه قرار گرفت و در مجموع بیش از 621 هزار نفر درگیر این مطالعه بودند. فرانکنباخ و مالت فریز، یکی از نویسندگان این مطالعه، استاد بخش روانشناسی دانشگاه زارلند، روش انجام هر مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند. پس از بررسی برخی تفاوت‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که میل جنسی مردانه قوی‌تر از میل جنسی زنان است .

فرانکنباخ گفت : درجه کلی تفاوت میل جنسی بر اساس جنسیت را می توان با تفاوت های استاندارد در بدن مرد و زن مقایسه کرد، تفاوت جنسیتی در میل جنسی تقریباً برابر با تفاوت جنسیتی در وزن بدن است.

فرانکنباخ گفت که بین 24 تا 29 درصد از زنان به نظر میل جنسی بالاتری نسبت به مردان «متوسط» دارند. بنابراین، در حالی که به طور متوسط ​​مردان ممکن است میل جنسی قوی تری نسبت به زنان داشته باشند، "زنان زیادی هستند که بیشتر از بسیاری از مردان به رابطه جنسی علاقه دارند."

دقیقاً چه چیزی باعث میل جنسی می شود؟

فرانکنباخ گفت: احتمالاً این مساله به تعامل پیچیده بین هنجارهای اجتماعی، نقش ها و یادگیری از یک سو و ژنتیک، فیزیولوژی و زیست شناسی از سوی دیگر مربوط می شود.

وی گفت: "فرهنگ مطمئناً نقش مهمی در شکل دادن نه تنها نحوه ابراز تمایلات جنسی مردان و زنان ایفا می کند، بلکه به احساس جنسیت نسبت به نوع رفتارهای مناسب موثر است." فراتر از آن اکنون تحقیقات زیادی در خصوص موضوعات دیگر صورت گرفته است: مردان بیشتر از زنان از رابطه جنسی انگیزه می‌گیرند و سطوح بالاتر هورمون مردانه تستوسترون احتمالاً نقش انگیزشی کلیدی در این مورد دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان