میل جنسی با سبک های دلبستگی مرتبط است

خط سلامت: چند عامل مرتبط با میل جنسی وجود دارد که میل جنسی را پیش بینی می کند. محققان یافته هایی را در مورد میل جنسی و سبک های دلبستگی یافته اند.

میل جنسی با سبک های دلبستگی مرتبط است

میل جنسی چیست

به گزارش خط سلامت محققان میل جنسی را به عنوان انگیزه یا تمایل به انجام فعالیت جنسی تعریف کرده اند. یافته های 2020 محققان نشان می دهد کدام عوامل به شدت با احساسات فرد در تمایل جنسی و همچنین احساس میل جنسی زوجین ارتباط دارد. میل جنسی ممکن است تحت تأثیر متغیرهای سبک دلبستگی قرار گیرد.

رابطه میل جنسی با رضایت جنسی

یکی از قوی ترین پیش بین های میل جنسی ، رضایت جنسی است. افراد و زوجینی که احساس رضایت جنسی بیشتری را گزارش می کنند احساس میل جنسی را بیشتر تجربه می کنند. طول رابطه نیز با با میل جنسی ارتباط دارد. کسانی که روابط شان طولانی تر است احساس ضعف در میل جنسی را گزارش می کنند.

عشق و دلبستگی

ابراز شدید عشق و احساس صمیمیت نیز با میل جنسی بیشتر همراه است. با این حال ، رضایت از رابطه پیش بینی کننده قابل اعتماد احساس میل جنسی زوجین نیست. جالب اینجاست که افرادی که دلبستگی اضطرابی بالاتری دارند احساس شدیدتری از میل جنسی را گزارش می کنند.

درمان فردی یا زوجی

عواملی مانند رضایت جنسی، عشق و تمایل شریک زندگی پیش بینی کننده میل جنسی برای مردان و زنان است. نویسندگان بیشترین اختلاف در میل جنسی بیشتر به پاسخ های فردی و نه پاسخ های زوجین مربوط می شود که نشان می دهد درمان هایی که برای بهبود میل جنسی انجام می شوند هم به طور فردی و هم به شکل زوجی موثر خواهد بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان