چه مردانی میل جنسی پائین شان را مخفی می کنند

خط سلامت: چرا فکر می کنید که میل جنسی پایین در مردان وجود ندارد؟ و چرا از صحبت در مورد میل جنسی پایین در مردان خودداری می شود؟

چه مردانی میل جنسی پائین شان را مخفی می کنند

 اعتقاد به نقش های جنسیتی در تمام فرهنگ ها بسیار عمیق است و اعتقاد به هنجارهای مردانه تاکید می کند نباید میل جنسی پایین در مردان وجود داشته باشد. کلیشه ها را کنار بگذارید و ببیند که تحقیقات در مورد میل جنسی پایین در مردان چه می گوید.

میل جنسی پایین در مردان در چند درصد وجود دارد؟

به گزارش خط سلامت تعداد مردانی که میزان میل جنسی پایین را گزارش می کنند بسته به تعریف و معیارهای استفاده شده توسط محققان در نوسان است. به عنوان مثال هنگامی که از آنها سوال شد که آیا آنها در 12 ماه گذشته میل جنسی پایین را تجربه کرده اند 8 درصد از مردان نروژی 22 تا 67 ساله اظهار داشتند که خیلی اوقات این میل جنسی پایین را تجربه کرده اند. در مطالعه بهداشت ملی روی مردان آمریکایی محققان تشخیص دادند 15 درصد از جمعیت مردان بین 18 تا 59 سال "شکایت مداوم از میل جنسی پایین داشتند.

یک مقاله با بررسی میزان شیوع میل جنسی پایین در مردان در چندین مطالعه و کشورها گزارش داد تقریباً 14 تا 19 درصد مردان به طور منظم با میل جنسی پایین مواجه هستند.

3 عوامل میل جنسی پایین در مردان

عوامل بسیاری در میل جنسی پایین در مردان نقش دارد. سه موضوعی که مردها به عنوان عامل میل جنسی پایین بر آن تأیید می کنند، رد میل جنسی، عدم ارتباط عاطفی با شریک زندگی خود و بیماری های جسمی است.

رابطه بیماری ها با میل جنسی

در گروهی از مردان میل جنسی پایین اغلب به دلایل بیولوژیکی و پزشکی مانند داروهای خاص مثل برخی از داروهای ضد افسردگی و یا پس از یک بیماری جدی و یا عمل جراحی به عنوان مثال سرطان پروستات روی می دهد. در مطالعه مردان نروژی سومین دلیل متداول در مورد میل جنسی پایین در مردان "بیماری ها" بود و در مطالعه آمریکایی "مشکلات سلامتی" به عنوان یکی از دو مسئله مرتبط با میل جنسی پایین در مردان گزارش شد. همچنین کاهش میل جنسی به طور منظم علت سایر اختلالات جنسی در مردان مانند اختلال نعوظ یا انزال زودرس است.

میل جنسی مردان تحت تأثیر عوامل اجتماعی، رابطه ای و سایر زمینه ها مانند فرزندپروری و استرس زناشویی یا شغلی قرار دارد. این استرس ها نقش مهمی در میل جنسی پایین در مردان دارند در یک مطالعه مردان اظهار داشتند استرس مهمترین دلیل میل جنسی پایین در مردان است.

میل جنسی پایین و احساس شرم

مردان همیشه نمی خواهند بپذیرند میل جنسی پایین دارند زیرا متأسفانه هنوز این احساس وجود دارد که این امر باعث می شود کمتر "مردانه" به نظر برسند. در نتیجه مشخص کردن تعداد واقعی مردانی که از ناتوانی جنسی رنج می برند دشوار است چرا که اعتراف به داشتن مشکلات جنسی مانند میل جنسی پایین منجر به احساس شرم در مردان می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان