رابطه جنسی برای این دو گروه مهم است

فعالیت جنسی جنبه ای مهم از زندگی افراد متاهل است. با این حال در برخی از فرهنگ ها، رابطه زناشویی زوج های میانسال و پیر، به منزله امری غیرعادی و مضحک شناخته می شود. این برداشت منفی از فعالیت جنسی زوج های بزرگسال، پیامدهای منفی برای سلامت روان این گروه سنی به همراه دارد.

رابطه جنسی برای این دو گروه مهم است

روابط زناشویی زوج های میانسال ومسن

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زوجین است؛ با این حال برداشت منفی از رابطه جنسی افراد میانسال و مسن، آن ها را در معرض احساسات منفی قرار می دهد که تهدید کننده سلامت روان است. برخی از پیامدهای این برداشت منفی نظیر:

اگر جوانان تصور کنند یک سن خاص، نقطه پایانی برای رابطه جنسی با همسر است؛ این باور در میانسالی و پیری منجر می شود فرد بر انگیزه های جنسی خود غلبه کند و رابطه ی جنسی ، که یک عنصر مهم در صمیمت با همسر است را کنار بگذارد.

نگاه منفی و همراه با طنز به رابطه جنسی افراد میانسال و پیر باعث شرمساری فرد می شود. از طرف دیگر فرد تمام تلاش خود را می کنند تا این مساله را مخفی نگه دارند. حتی ممکن است فرد از جستجوی اطلاعات یا مراقبت پزشکی امتناع کند.

اگر فردی درک کند، به سبب رابطه جنسی با همسر در سن بالا مضحک شناخته می شود احساس شرم می کند. شرم زمینه ساز ابتلا به اختلالاتی مانند افسردگی است.

به سبب شرمندگی و سعی در پنهان کردن زندگی جنسی، افراد مسن ممکن است اطلاعات کافی، درمورد بیماری های مقاربتی و مخاطرات جنسی کسب نکنند.

چه باید کرد؟

فرهنگ سازی در جهت پذیرش زندگی جنسی بزرگسالان و افراد مسن، راهی برای تضمین بهزیستی جنسی، روانی و فیزیولوژیکی آنها است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان