بی اشتهای جنسی به چه کسی گفته می شود

خط سلامت: بی اشتهایی جنسی، اصطلاحی که توسط دکتر پاتریک کارنس ، متخصص اعتیاد جنسی مطرح شد و اجتناب اجباری از رابطه جنسی است.

بی اشتهای جنسی به چه کسی گفته می شود

به گزارش خط سلامت کارنس در کتاب خود به نام بی اشتهایی جنسی غلبه بر نفرت جنسی از خود، بی اشتهایی جنسی را به عنوان نوعی اعتیاد نسبت به رابطه جنسی می نامد. بی اشتهایی جنسی به کمبود اشتهای جنسی اشاره دارد. آنچه آن را به نوعی اعتیاد تبدیل می کند اجتناب اجباری از رابطه جنسی است و شامل رفتارهای مربوط به رابطه جنسی ، تصویر از خود و صمیمیت است:

ترس مداوم از صمیمیت، تماس جنسی، لذت جنسی، بیماری های مقاربتی و غیره

مشغله تا حد وسواس با مسائل جنسی از جمله نیت های جنسی و رفتارهای جنسی دیگران و کفایت جنسی آنها

نگرش های منفی سخت یا قضاوتی در مورد رابطه جنسی ، ظاهر بدن و فعالیت جنسی

شرم و نفرت از تجارب جنسی

رفتار خود تخریبی به منظور جلوگیری ، محدود کردن یا قطع رابطه جنسی

چه کسی در معرض خطر است؟

بی اشتهایی جنسی می تواند به طور یکسان بر مردان و زنان تأثیر بگذارد. به گفته کارنس، قربانیان سو استفاده جنسی یا طردشدگان جنسی اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند و اغلب از دلیل مشکلات خود در رابطه جنسی بی اطلاع هستند.

بی اشتهایی جنسی و تجربه رابطه جنسی

با وجود بیزاری در رابطه جنسی فرد دچار بی اشتهایی جنسی ممکن است درگیر روابط جنسی از جمله ازدواج باشد ، اگرچه کیفیت اجتناب از رابطه جنسی با پرهیز از رابطه جنسی یکی یا هر دو شریک زندگی ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود. یک بی اشتهای جنسی حتی ممکن است با یک معتاد جنسی رابطه برقرار کند، زیرا یک شریک کنترل جنسی خود را از دست می دهد در حالی که دیگری کنترل بیش از حد دارد. در شرایطی از این دست، یک شریک ممکن است بی بند و بار باشد ، در حالی که دیگری از رابطه جنسی پرهیز می کند.

کمک گرفتن

بی اشتهایی جنسی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) یک تشخیص رسمی نیست، اما مشکلات اجتناب از رابطه جنسی توسط درمانگران جنسی ، مشاوران زوج ها و روانشناسان بالینی به خوبی شناخته شده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان