بعد از رابطه جنسی چه کسی سریعتر به خواب می رود ؟

خط سلامت: زنان بعد از رابطه جنسی بیشتر از مردان به خواب می روند زیرا احتمال بارداری را افزایش می دهد.

بعد از رابطه جنسی چه کسی سریعتر به خواب می رود ؟

به گزارش خط سلامت تیمی از روانشناسان از دانشگاه ایالتی نیویورک دریافتند زنان بعد از رابطه جنسی بیشتر از مردان به خواب می روند زیرا احتمال بارداری را افزایش می دهد.

محققان اظهار می کنند: "از جمله" رابطه جنسی قرص خواب طبیعت است "اغلب برای گرفتن این ایده که مقاربت جنسی ممکن است دارای خواص آرام بخشی باشد استفاده می شود، اما تحقیقات زیادی در مورد این اثر انجام نشده است. "ما دریافتیم كه زنان بیشتر از مردان گزارش می كنند كه بعد از مقاربت جنسی به خواب می روند و خواب آلودگی با ارگاسم در زنان و مردان افزایش می یابد ."

محققان برای آزمایش یافته های خود 316 دانشجوی کارشناسی دانشگاه را برای شرکت در نظرسنجی درباره متد برقراری رابطه ی جنسی استخدام کردند. آنها افرادي را كه ترجيح شان در رابطه ی جنسی نامتعارف بود يا هيچ تجربه جنسي نداشتند را از مطالعه حذف كردند. آنها همچنین شرکت كنندگانی را كه در ساعات شبانه روز بیشتر شب ها رابطه جنسی برقرار می کردند از پژوهش کنار گذاشتند، با توجه به اینكه هدف از مطالعه فهمیدن روال و متد خواب بعد از رابطه جنسی بود، حجم نمونه نهایی 128 زن و 98 مرد شد.

از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد پرسشنامه ای متشکل از سه بخش استفاده از روش پیشگیری از بارداری و وضعیت رابطه ی جنسی ، رفتار خودارضایی و سابقه جنسی را پر کنند. پاسخهای شرکت کنندگان به سه سوال زیر برای تحقیق آنها مهم بود:

بین شما و همسرتان معمولاً بعد از رابطه جنسی کدام یک زودتر به خواب می رود؟

چند بار بعد از تجربه ارگاسم در حین رابطه جنسی خواب می بینید؟

چند بار بعد از رابطه جنسی بدون اینکه احساس ارگاسم کنید، به خواب می روید؟

جای تعجب نیست که هم زنان و هم مردان گزارش کردند پس از رابطه جنسی هنگام تجربه ارگاسم، زودتر به خواب می روند. با این حال در زنان چه به ارگاسم رسیده باشند و چه به ارگاسم نرسیده باشند احتمالاً زودتر از مردان به خواب می روند.

اهمیت یافته ها در این بود که هیچ تفاوتی جنسیتی در خصوصیات آرامبخشی استمنا وجود ندارد. تنها در هنگام انزال، احتمال خواب رفتن پس از رابطه جنسی در زنان بیشتر بود. که این استدلال را تقویت می کند که مایع منی دارای خواص آرام بخشی است.

این تحقیق همچنین دریچه ای برای رفتارهای جنسی بزرگسالان را ارائه می دهد. به عنوان مثال، برای این سوال که "هرچند وقت یکبار اوج لذت جنسی را تجربه می کنید" ، 50٪ از مردان گزارش کردند اوج لذت جنسی را به طور مداوم تجربه می کنند، در حالی که فقط 4٪ از زنان تجربه اوج لذت جنسی را داشته اند. 49 درصد از زنان گزارش کردند که ارگاسم را در کمتر از نیمی از زمان هایی که رابطه ی جنسی داشته اند تجربه کرده اند .

علاوه بر این پژوهش ها نشان می دهد مردان بیش از زنان خودارضایی می کنند. فقط 9٪ از مردان اظهار داشتند كه در طول هفته به طور كلي خودارضايي نمي كنند در حالي كه 4٪ از مردان بيشتر از 10 بار در هفته خودارضايي مي كردند. 45٪ از زنان اظهار داشتند که در طول یک هفته به هیچ وجه خودارضایی نمی کنند ، و 44٪ شان 1-2 بار ، 10٪ شان 3-5 بار و کمتر از 1٪ شان 6-9 بار خودارضایی داشته اند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان