این رابطه باهوش تان می کند

خط سلامت: برای تقویت حافظه، بیشتر رابطه جنسی داشته باشید.

این رابطه باهوش تان می کند

به گزارش خط سلامت محققان دانشگاه کاونتری در بریتانیا می گویند داشتن رابطه جنسی مکرر ممکن است مغز را تقویت کند.

رابطه جنسی و حافظه

در این مطالعه، محققان از 73 فرد مسن پرسیدند هر چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند و سپس از آنها خواسته بودند تا کارهایی را انجام دهند که عملکرد مغز آنها را آزمایش می کرد از جمله مواردی مانند توجه، حافظه ، روانی، زبان و توانایی های بینایی فضایی.

آنها کشف کردند افرادی که حداقل هرهفته رابطه جنسی داشتند، در تست‌های عملکرد شناختی - و به طور خاص، در تست‌هایی که تسلط کلامی و توانایی دیداری-فضایی را اندازه‌گیری می‌کردند، نمره بالاتری نسبت به افرادی که کمتر رابطه جنسی داشتند، کسب کردند.

دوپامین و حافظه

محققان معتقدند هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، مغز دوپامین بیشتری تولید می کند. این مهم است، زیرا انتقال دهنده عصبی با طیف وسیعی از عملکردهای مهم مغز مانند حافظه کاری بهتر و عملکرد اجرایی مرتبط است.

رابطه جنسی و مغز

همچنین این امکان وجود دارد رابطه جنسی بیشتر به معنای درگیری اجتماعی، فیزیکی و ذهنی بیشتر باشد، که همچنین نشان داده شده است که با افزایش سن از نورون های مغز شما محافظت می کند.

از آنجا که این مطالعه روی افراد مسن انجام شد، هنوز دقیقاً مشخص نیست که رابطه جنسی چگونه بر مغز تأثیر می گذارد، اما نشان می‌دهد فعال ماندن جنسی با افزایش سن موجب تقویت ذهنی می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان