این هورمون داروی میل جنسی پایین است / آخرین یافته برای حل مشکلات جنسی

خط سلامت: تزریق هورمون کیسپپتین می تواند میل جنسی را در مردان و زنان مبتلا به اختلال میل جنسی کم فعال افزایش دهد.

این هورمون داروی میل جنسی پایین است / آخرین یافته برای حل مشکلات جنسی

به گزارش خط سلامت بر اساس دو مطالعه جدید، می توان از هورمون کیسپپتین برای درمان زنان و مردانی که به دلیل میل جنسی پایین ناراحت هستند استفاده کرد.

این مطالعات که توسط پزشکان و دانشمندان در کالج امپریال لندن و امپریال کالج بهداشت انجام شد نشان داد که کیسپپتین می‌تواند پاسخ‌های جنسی را در زنان و مردان مبتلا به اختلال میل جنسی کم‌ (HSDD) تقویت کند. 10 درصد از زنان و 8 درصد از مردان در سراسر جهان تحت تأثیر اختلال میل جنسی کم‌ قرار دارند که می تواند تأثیرات روانی و اجتماعی مخربی داشته باشد.

میل جنسی کم

کیسپپتین یک هورمون طبیعی است که ترشح هورمون های تناسلی را در بدن تحریک می کند. کیسپپتین می‌تواند پاسخ‌ها به محرک‌های جنسی را تقویت کند و مسیرهای جذب مغز را، مستقل از سایر هورمون‌های تولید مثل مانند تستوسترون، تقویت کند. اکنون آنها برای اولین بار اثرات آن را در زنان و مردان با میل جنسی کم بررسی کردند.

این دو کارآزمایی بالینی شامل 32 زن قبل از یائسگی و 32 مرد مبتلا به اختلال میل جنسی کم‌ بودند. در هر دو مطالعه، بیماران تحت اسکن مغز با استفاده از MRI ​​و همچنین آزمایش خون و رفتار قرار گرفتند. تجویز کیسپپتین پردازش مغز جنسی را در زنان و مردان بهبود بخشید و در مقایسه با دارونما تأثیرات مثبتی بر رفتار جنسی داشت. اینها اولین مطالعات بالینی هستند که توانایی کیسپپتین را در تقویت مسیرهای جنسی در زنان و مردانی که به دلیل میل جنسی پایین خود مضطرب هستند، بررسی می کنند.

دکتر الکساندر کامنینوس گفت: میل جنسی پایین می تواند ناراحت کننده باشد و در نتیجه منجر به اختلال میل جنسی کم‌ شود. این می تواند تأثیر مخرب عمده ای بر روابط، سلامت روان و باروری داشته باشد.

اگرچه اختلال میل جنسی کم‌ نسبتاً رایج است، گزینه های درمانی در زنان محدود است، عوارض جانبی قابل توجهی دارد و در برخی موارد حتی امتحان کردن آن می تواند مضر باشد و متأسفانه این درمان ها اثربخشی محدودی دارند. در مردان در حال حاضر هیچ درمان مجاز و امیدبخشی وجود ندارد.

بنابراین، یک نیاز واقعی برآورده نشده برای یافتن درمان های جدید، ایمن تر و مؤثرتر برای این وضعیت ناراحت کننده برای زنان و مردانی که به دنبال درمان اختلال میل جنسی کم‌ هستند وجود دارد.

کیسپپتین با افزایش نعوظ

دو مطالعه ما اثبات مفهومی را برای توسعه درمان‌های کیسپپتین ارائه می‌کنند، زیرا اولین شواهدی را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهد کیسپپتین یک درمان بالقوه ایمن و مؤثر برای زنان و مردان با میل جنسی کم است. علاوه بر این در مردان، نشان می‌دهیم که کیسپپتین با افزایش نعوظ همراه است.

کیسپپتین یک هورمون طبیعی

کیسپپتین یک هورمون طبیعی است که ترشح هورمون های تناسلی دیگر را در بدن تحریک می کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند کیسپپتین باعث بهبود فعالیت‌های جنسی در نواحی کلیدی مغز زنان می‌شود. آنها همچنین دریافتند زنانی کبیشتر از عملکرد جنسی خود مضطرب هستند، فعالیت مغزی شان با کیسپپتین در هیپوکامپ تقویت می شود.

علاوه بر این، هرچه کیسپپتین در پاسخ به چهره‌های جذاب مردانه قشر سینگولیت خلفی - یک ناحیه رفتاری کلیدی مغز - را فعال کند، نفرت جنسی کمتری توسط شرکت‌کنندگان گزارش می‌شود.

کیسپپتین خوشبختی از رابطه جنسی

این مطالعه نشان داد کیسپپتین به طور قابل توجهی فعالیت مغز را در ساختارهای کلیدی شبکه مغز جنسی افزایش می‌دهد و در عین حال نعوظ را تا 56 درصد افزایش می‌دهد.

مشابه مطالعه روی زنان، کیسپپتین همچنین اثرات بیشتری در مناطق کلیدی مغز در مردانی داشت که بیشتر به دلیل میل جنسی پایین خود مضطرب بودند. علاوه بر این، تحلیل‌های روان‌سنجی نشان داد که کیسپپتین «خوشبختی از رابطه جنسی » را بهبود می‌بخشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان