2 راهکار علمی برای شکاف ارگاسم رابطه زناشویی / اگر رضایت جنسی خوبی ندارید توصیه روانشناسان را بخوانید

خط سلامت: شکاف ارگاسم به این معنا است که زنان و مردان از نظر تعداد دفعات ارگاسم با یکدیگر تفاوت دارند و زنان در طول رابطه زناشویی کمتر از مردان ارگاسم را تجربه می کنند.

2 راهکار علمی برای شکاف ارگاسم رابطه زناشویی / اگر رضایت جنسی خوبی ندارید توصیه روانشناسان را بخوانید

به گزارش خط سلامت مطالعات جدید نشان می دهد، اگر چه در طول دهه های اخیر دانش جنسی افزایش یافته است اما شکاف ارگاسم همچنان کیفیت روابط زناشویی را کاهش می دهد.

عوامل موثر بر شکاف ارگاسم

شکاف ارگاسم پدیده ای است که به تدریج نه تنها رابطه زناشویی بلکه ابعاد دیگر زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد. در یک مطالعه مشخص شد، دستورالعمل های جنسی بدون پایه علمی منجر به افزایش شکاف ارگاسم می شود. این دستورالعمل های جنسی غیرعلمی، نقش یک راهنما را در موقعیت های جنسی ناشناخته ایفا می کند. در این پژوهش مشخص شد این دستورالعمل های جنسی به دو طریق باعث افزایش شکاف ارگاسم می شود:

دستورالعمل های جنسی غیرعلمی، که منجر به افزایش شکاف ارگاسم می شود تحویحا این نکته را می رساند که ارگاسم و تجربه لذت جنسی در رابطه زناشویی مخصوص مردان است و زنان تمایل کمتری به تجربه ارگاسم دارند. در این گونه دستورالعمل های جنسی، تسلط و ابتکار در رابطه زناشویی صرفا به مردان نسبت داده می شود.

دستورالعمل های جنسی غیرعلمی که شکاف ارگاسم را افزایش می دهد، مانع از تجربیات واقعی جنسی می شوند. این دستورالعمل های کلیشه ای در طول سال ها در ذهن زوجین حک می شود و از روابط زناشویی واقعی که همراه با صمیمیت است جلوگیری می کند.

شکاف ارگاسم را کاهش دهید

متخصصان سلامت روان دو راه برای کاهش شکاف ارگاسم پیشنهاد می کنند. این روش ها به افراد، به ویژه زنان، کمک می کند تا رابطه زناشویی لذت بخشی را تجربه کنند.

یک راه برای کاهش شکاف ارگاسم، این است که زنان خود را بشناسند و دوست داشته باشند. ارگاسم زنانه پیچیده تر از ارگاسم مردان است و مردان نیاز بیولوژیکی شدیدتری به ارگاسم دارند. کسب دانش نه تنها در مورد ارگاسم بلکه در مورد آنچه در رابطه جنسی برای شما اهمیت دارد می تواند به افزایش صمیمیت و لذت منجر شود.

راه دوم برای کاهش شکاف ارگاسم ، گفتگو صادقانه در مورد رابطه زناشویی با همسر خود است. مکالمات عمدی در مورد خواسته‌های جنسی و آنچه شما از رابطه زناشویی انتظار دارید، به شما کمک می کند شکاف ارگاسم را کاهش دهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان