ارمغان این زنگ تفریح عمر طولانی است

خط سلامت: پیاده روی جز ورزش های راحت و در دسترس برای تمام افراد است. پیاده روی برای افراد در تمام سنین مفید است.

ارمغان این زنگ تفریح عمر طولانی است

پیاده روی مزایای زیادی برای سلامت روان دارد و افراد نباید برای ساعت طولانی در حالت سکون و نشسته باقی بمانند. 

پیاده روی و سلامت

به گزارش خط سلامت پیاده روی موجب بهبود سلامتی شده و خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانی را کاهش می دهد.

پنج دقیقه پیاده روی خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

اگر افراد تمام روز پشت کامپیوتر  و مبل بنشینند و تلویزیون تماشا کنند، سلامتی آنها آسیب خواهد دید. مجموعه ای از شواهد علمی سبک زندگی بی تحرک را با افزایش خطر ابتلا به دیابت، زوال عقل و مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط می کند.

 یک مطالعه نشان داد صرف نظر از اینکه فردی ورزش می کند، اگر بیش از 12 تا 13 ساعت در روز بنشیند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان نشستن را دارند، دو برابر بیشتر احتمال دارد زودتر بمیرند.

کیت دیاز - Keith Diaz - محققی از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و همکارانش بر آن شدند تا دریابند کمترین میزان فعالیت بدنی که یک فرد باید انجام دهد تا خطرات سلامتی ناشی از نشستن را جبران کند چقدر است. آنها داوطلبانی را استخدام کردند تا به آزمایشگاه آنها بیایند و یک روز کاری معمولی را تجربه کنند.

کیت دیاز - Keith Diaz - توضیح می دهد: آنها هشت ساعت می نشستند. داوطلبان برای اندازه گیری سطح قند خون به مانیتورهای مداوم گلوکز متصل شدند و فشار خون آنها اندازه گیری شد. سپس شرکت‌کنندگان استراحت کردند.

کیت دیاز - Keith Diaz - می گوید: دریافتیم پنج دقیقه پیاده در هر نیم ساعت بسیاری از مضرات نشستن را جبران می کند.  افرادی که هر نیم ساعت 5 دقیقه حرکت می کردند، شاهد کاهش قند خون بعد از غذا تقریبا تا 60 درصد بودند.

رابرت سالیس- Robert Edward Sallis- ، پزشک خانواده و رئیس سابق کالج پزشکی ورزشی آمریکا می‌گوید: این  تعجب‌آور است که ورزش به کنترل قند خون کمک می کند، اما یافته جدید این است که حرکات مکرر و کوتاه چقدر مفید است.

رابرت سالیس- Robert Edward Sallis-  می‌گوید:  هرگز به جز مصرف دارو، چنین کاهشی در قند خون ندیده‌ ام. 

تمرین تنفس و  کاهش فشار خون 

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری بیش از یک نفر از هر سه بزرگسال در ایالات متحده به پیش دیابت مبتلا است و تقریبا نیمی از بزرگسالان فشار خون بالا دارند. هر دو بیماری خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

رابرت سالیس- Robert Edward Sallis-  می گوید: بسیاری از افراد می توانند از تمرینات حرکتی کوچک و مکرر بهره مند شوند.

 توصیه می شود افراد 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته داشته باشند و این تایم را به زمان های کوچکتر تقسیم کنند مثلاً 30 دقیقه در روز، پنج بار در هفته یا حتی زمان های کوتاه تر.

رابرت سالیس- Robert Edward Sallis-  می‌گوید: فکر می‌کنم پیدا کردن زمان کوتاه برای ورزش کردن آسان‌ است.

سرعت پیاده روی

پرفسور لورتا دی پیترو - Loretta DiPietro- استاد دانشکده بهداشت میلکن می گوید: راه های ساده ای برای افزایش شدت تمرینات ورزشی از جمله پیاده روی سریعتر وجود دارد. او می‌گوید: بالا رفتن از چند پله را اضافه کنید. بازوهای خود را بچرخانید زیرا که به درگیر شدن بیشتر عضلات کمک می کند. موسیقی گوش کنید زیرا ضرب آهنگ افراد را ترغیب می کند سرعت خود را افزایش دهند. دی پیترو می‌گوید: «این یک راه فوق‌ العاده برای بهبود مشخصات متابولیک است، که برای سلامتی بسیار کلیدی است.»

 تحقیقات پرفسور لورتا دی پیترو نشان داده است که قدم زدن بعد از غذا به بهبود کنترل قند خون کمک می کند.

پرفسور لورتا دی پیترو توضیح می دهد: وقتی افراد ورزش می کنند، ماهیچه های آنها به گلوکز - قند - به عنوان منبع سوخت نیاز دارند. وقتی ماهیچه‌ها منقبض می شوند، بدن از پروتئین‌های ناقل GLUT4 استفاده می‌کند که به سطح سلول عضلانی می‌روند و مولکول‌های گلوکز را به داخل سلول همراهی می‌کنند، بنابراین فعالیت بدنی به پاکسازی گلوکز از جریان خون به عضله کمک می کند تا بتوان آن را ذخیره و استفاده کرد و این به کاهش قند خون کمک می کند.

در زمانی که کارفرمایان به دنبال راه‌هایی برای ارتقاء نیروی کارگران هستند، پرفسور لورتا دی پیترو می‌گوید: تشویق حرکت در طول روز  مزایای آشکاری دارد. بدن برای نشستن 8 ساعت در یک زمان طراحی نشده است. کاری که کارفرمایان می‌توانند انجام دهند این است که گزینه‌ هایی مانند تشویق پیاده‌ روی و ترویج انعطاف‌ پذیری بیشتر بدنی را فراهم کنند.

 استراحت‌ های کوتاه و مکرر

وی می‌گوید: با  استراحت‌ های کوتاه و مکرر افراد روحیه بهتری خواهند داشت و کمتر احساس خستگی می کنند.

 حرکت دادن بدن در طول روز اتلاف وقت نیست. در واقع انرژی افراد را بیشتر  و در عین حال آنها را سالم تر می کند که می تواند برد-برد باشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان