به BMI یکدیگر کاری نداشته باشید!

خط سلامت: اضافه وزن یکی از مشکلات رایج در جوامع امروزی است. اغلب افراد به دلیل طرد شدن از جامعه به علت اضافه وزن حاضر به کم کردن وزن به هر شیوه ای هستند.

 به BMI یکدیگر کاری نداشته باشید!

اضافه وزن همیشه علت بیماری های افراد نیست و اغلب ترسی که در وجود آنها به علت اضافه وزن وجود دارد افراد را به سمت روش های نادرستی برای کاهش وزن سوق می دهد.

به گزارش خط سلامت اوزمپیک و سایر داروهای کاهش وزن معضلی را برای برخی از پزشکان ایجاد می کند چون نمی خواهند در مورد وزن به شیوه ای آزار دهنده با بیماران صحبت کنند.

تغییر نحوه صحبت در مورد وزن

دکتر نیکول خو می گوید: جایی با خودم عهد کردم دیگر بیماران ام را در این دسته قرار ندهم. مجبور شدم نحوه صحبتم در مورد وزن آنها را تغییر دهم.

بخشی از چیزی که باعث شد رویکردم را تغییر دهم، حداقل قبل از اینکه اوزمپیک وارد صحنه شود، این بود که متوجه شدم چقدر ناکارآمد هستم.

شروع کردم به خواندن بیشتر در مورد تاریخچه شاخص توده بدن و اینکه دقیقا چقدر غیرعلمی است. مفهوم BMI - وزن نسبت به قد - در قرن 19 توسط یک ستاره شناس و ریاضیدان بلژیکی که می خواست "انسان متوسط" را تعریف کند، توسعه یافت. اما "میانگین" او سفیدپوست، اروپایی و مرد بود و تفاوت های ژنتیکی یا توده عضلانی را در نظر نمی گرفت.

اگر منشاء BMI شبیه به حیله گری به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است.

با این حال رشته پزشکی با این معیار تثبیت شده است. در پرونده الکترونیکی پزشکی که در محل کار استفاده می کنم، BMI بیمار مانند یک علامت حیاتی برچسب گذاری شده است که اگر بالای 26 باشد با رنگ قرمز مشخص شده است. 

با این حال با هر پزشک بالینی صحبت کنید و آنها نمونه های زیادی را در مورد اینکه چگونه BMI نشانه را از دست می دهد، به اشتراک خواهند گذاشت. از بیماران بی‌شماری با BMI بالا که کنترل فشار خون و گلوکز عالی دارند و بیماران لاغر مبتلا به دیابت پیشرفته مراقبت کرده‌ام و سازمان‌ های بزرگ پزشکی بالاخره شروع به تصدیق کردند که BMI بیمار همیشه میزان سلامتی آنها را پیش‌بینی نمی‌کند.

تمرکز بر وزن را متوقف کردم زیرا می خواهم بیمارانم در مطب احساس خوشایندی داشته باشند. اینکه من به آنها می گویم وزن کم کنند مؤثر نیست و این مکالمات اغلب باعث می شود آنها احساس وحشتناکی داشته باشند.

انگ وزن

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پزشکان در مورد انگ وزن، متخلف هستند و بیماران زمانی که احساس می‌کنند برای اندازه بدن شان مورد قضاوت قرار می‌گیرند، کمتر احتمال دارد مراقبت‌ های پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کنند . آنها کمتر به ورزش می پردازند و بیشتر احتمال دارد افسردگی را تجربه کنند. 

اکنون سعی می‌کنم روی معیارهای دقیق‌تر سلامتی و رفاه تمرکز کنم: فشار خون، مقاومت به انسولین، درد مفاصل.

 وانمود نمی کنم که رژیم غذایی و ورزش بی ارتباط با این معیارها هستند. کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده یک راه عالی برای پیشگیری از فشار خون بالا و دیابت است. فعال شدن سنگ بنای یک سبک زندگی سالم است که به افراد کمک می کند بخوابند، خلق و خوی خود را بهبود بخشند و کمردرد را متوقف کنند. این موارد به آنها کمک می کند وزن کم کنند. اما به عنوان یک پزشک سعی می کنم به جای اینکه وزن بدن مشخصی را هدف قرار دهم، روی مزایای سلامتی تمرکز کنم.

نشستن تمام روز کشنده است.  پیاده روی 5 دقیقه ای آسیب ها را جبران می کند.

داروی اوزمپیک

پس از آن، اوزمپیک آمد. دارویی که افراد را لاغر می کند ، معرفی آن لحظه جدیدی را در فرهنگ رژیم غذایی نشان می‌ دهد: درمانی که بر خلاف تمام رژیم‌ های غذایی کلاهبرداری و مکمل‌ هایی که این کار را نمی‌ کنند، عملاً مؤثر است.

با این حال، فهمیدم وظیفه من این نیست که اوزمپیک را از بیمارانم صرفاً به این دلیل که با اخلاق من مطابقت ندارد، دریغ کنم.

راهی وجود دارد که بدون رفتن به باشگاه، سالم تر شوید.  به آن NEAT می گویند.

به یاد دارم اشک از صورت یکی از بیماران جاری شد، که سال ها تلاش کرده بود با اضافه وزن خود صلح کند، اما گفت که از مبارزه برای پذیرش بدنش خسته شده است. حتی با وجود اینکه فشار خون و سطح قند خون او به خوبی کنترل شده بود، او به دلیل چربی هراسی که هر روز تجربه می کرد، اوزمپیک می خواست.

دارو ها عوارض جانبی دارند برخی از بیماران من نمی توانند عوارض جانبی را تحمل کنند. آنها به من می گویند تهوع و استفراغ ارزشش را ندارد، که ترجیح می دهند چاق بمانند تا اینکه همیشه احساس بیماری کنند.

برخی دیگر به راحتی وزن کم می کنند، مانند یکی از بیمارانی که برای اولین بار اوزمپیک را تجویز کردم. او که نزدیک به 50 پوند وزن کم کرده بود، روز پیش گیج به دیدن من آمد. او به من گفت: «مردم با من رفتار می‌کنند که انگار آدم دیگری هستم حالا که لاغر شده‌ام. آن روز، او می خواست در مورد مشکل جدیدی که با آن روبرو بود صحبت کند، چیزی که اوزمپیک از آن رونمایی کرده بود: افسردگی. او دیگر چاق نبود، اما هنوز در جامعه‌ای زندگی می‌ کرد که از افراد چاق متنفر هستند.

بسیاری از بیماران من معتقدند کاهش وزن هر مشکلی را حل می کند. اما کاهش وزن همیشه آن معجزه ای نیست که آنها تصور می کنند.

ما به رویکردهای جامع تری برای سلامت و تندرستی نیاز داریم. ما باید به شرم ناشی از چاق بودن پایان دهیم، که باعث می‌شود افراد با اندام‌ های بزرگ‌ تر انجام کارهایی که آنها را سالم نگه می‌دارد را انجام ندهند مثل: ورزش کردن، معاشرت کردن، زندگی بدون نفرت از خود.

داشتن یک پزشک مثبت بدن در عصر اوزمپیک باعث شد متوجه شوم که به تنهایی نمی توانم جلوی چربی هراسی را بگیرم که در فرهنگ ما نفوذ کرده است. تا زمانی که ترس از چاقی وجود دارد، بازارهایی برای داروهای لاغری وجود خواهد داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان