فوت و فن رنگ کردن مو با آبلیمو بدون آسیب به مو

خط سلامت: آب لیمو با خاصیت اسیدی خود، رنگ موها را روشن می‌کند. این روش طبیعی و بدون مواد شیمیایی، موهای شما را چند درجه روشن‌تر می‌کند. برای استفاده از آب لیمو به عنوان رنگ مو، مراحل زیر را دنبال کنید:

فوت و فن رنگ کردن مو با آبلیمو بدون آسیب به مو

اسید سیتریک موجود در آب لیمو ، به عنوان یک روشن‌کننده طبیعی عمل کرده و پیگمنت‌های رنگدانه‌ای مو را کاهش می‌دهد. این روش، بدون آسیب رساندن به موها، آن‌ها را روشن‌تر می‌کند. برای استفاده از آب لیمو به عنوان رنگ مو، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

روش رنگ کردن مو با آبلیمو به صورت کاملا طبیعی

به گزارش خط سلامت، آبلیمو حاوی اسید سیتریک است و از همین رو رنگ موها را روشن می‌کند و استفاده از آن می‌تواند موهای شما را بدون هیچگونه ماده شیمیایی چند درجه روشن‌تر کند. برای رنگ کردن مو با آبلیمو باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آب لیموی تازه را بگیرید

برای رنگ کردن موهای کوتاه با آبلیمو به یک عدد لیمو و برای رنگ کردن موهای بلند به ۲ عدد لیمو ترش نیاز دارید. برای تهیه آبلیمو باید لیموها را بشویید و آن‌ها را از وسط به ۲ قسمت تقسیم کنید. سپس به کمک دستگاه آبلیموگیری دستی آب لیموها را بگیرید. می‌توانید برای گرفتن آب لیمو از فشار دست نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: آبلیمو را رقیق کنید

در این مرحله باید آبلیمو را در یک فنجان بریزید و درست به اندازه آبلیمو، مقداری آب به آن اضافه کنید.مقدار آبلیمو و آب باید کاملا برابر باشند. استفاده از لیمو ترش به تنهایی موجب از بین بردن چربی موها و وز شدن موها می‌شود.

می‌توانید برای افزایش نرمی موها از مقداری آب پرتقال، روغن زیتون یا حتی مقداری نرم کننده نیز به ترکیب آب و لیمو اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن نرم کننده مو یا روغن زیتون به این رنگ مو کاملا اختیاری است.

مرحله سوم: رنگ مو را در شیشه اسپری دار بریزید

در این مرحله باید ترکیبی که آماده کرده‌اید را در یک شیشه اسپری دار بریزید و روی کل موها بپاشید. اگر دوست دارید موهایتان را هایلایت کنید یا تنها بخشی از موها را روشن کنید، می‌توانید ترکیب آب و آبلیمو را تنها روی بخش‌های خاصی از مو بریزید. به خاطر داشته باشید که برای رنگ کردن مو با آبلیمو نباید موها را خیس کنید، زیرا اثربخشی این رنگ روی موهای خشک بیشتر است.

مرحله چهارم: زیر نور آفتاب قرار بگیرید

برای افزایش رنگ دهی آبلیمو بهتر است بعد از رنگ کردن موها، به مدت یک ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید. بعد از یک ساعت دوباره مقداری از رنگ مویی را که تهیه کرده‌اید را روی موها اسپری کنید و نیم ساعت دیگر در معرض نور آفتاب یا هوای آزاد قرار بگیرید. هر چقدر این کار را بیشتر تکرار کنید، موهای شما روشن‌تر می‌شوند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۴ تا ۵ بار این کار را تکرار کنید.

مرحله پنجم: موها را بشویید

در مرحله آخر و پس از تمام شدن کار، می‌توانید موها را آبکشی و برای شروع از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از لیمو موجب کاهش PH موها می‌شود و موها را خشک می‌کند. از همین رو برای نرم شدن موها باید از نرم کننده استفاده کنید. سپس موها را آبکشی کنید و از رنگ طبیعی و جدید موهایتان لذت ببرید.

رنگ مو با آبلیمو و دارچین

برای رنگ کردن موها با آبلیمو و دارچین باید یک قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین و ۲۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و بعد به طور کامل روی موها بمالید.

حدود یک ساعت صبر کنید و بعد موهای خود را با آب و شامپو بشویید. برای افزایش نرمی موها می‌توانید به جای عسل از ۲ قاشق روغن زیتون طبیعی نیز استفاده کنید.

در صورتی که در این روش در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، اثربخشی رنگ موی شما بیشتر می‌شود. رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین موجب می‌شود تا رنگ موهای شما قهوه‌ای یا طلایی شود.

ترکیب حنا و آبلیمو برای مو

برای رنگ کردن مو با حنا و آبلیمو باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین و ۳ قاشق غذاخوری پودر حنا ترکیب کنید. سپس یک فنجان آب جوش به این مواد اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و بعد آن را روی موها بمالید. حدود ۲ ساعت صبر کنید تا موها رنگ بگیرند و بعد موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

نکاتی که باید در مورد رنگ کردن مو با آبلیمو بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد رنگ کردن مو با آبلیمو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رنگ کردن مو با آبلیمو بدون نور خورشید نیز تا حدودی موجب روشن شدن موها می‌شود، اما قرار گرفتن موها در معرض نور خورشید اثربخشی آن را چند برابر می‌کند.

برای روشن کردن مو با آبلیمو سعی کنید از آب لیمو ترش تازه و طبیعی استفاده کنید.

مهم‌ترین ضرر آبلیمو برای مو، خشک شدن مو است. برای رفع این مشکل می‌توانید بعد از رنگ کردن موها به این روش از نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از حنا و آبلیمو برای مو فواید زیادی دارد و ماساژ آن روی تار موها و کف سر موجب تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

در پاسخ به این سوال که حنا با آبلیمو چه رنگی می‌شود، باید بگوییم که استفاده از این رنگ مو روی موهای خاکستری و دکلره موجب نارنجی و قرمز شدن رنگ موها می‌شود و اثر آن روی موهای مشکی و تیره کمتر است.

قبل از روشن کردن رنگ مو با مواد طبیعی بهتر است مقداری از آن را روی بخش کوچکی از موها امتحان کنید و در صورتی که رنگ مورد نظر را دوست داشتید، از آن برای همه موها استفاده کنید.

برای هایلایت مو با آبلیمو باید آبلیمو را تنها به برخی از قسمت‌های مو آغشته کنید.

رنگ کردن مو با آبلیمو برای اولین بار تاثیر چندانی بر رنگ موهای شما نخواهد داشت. برای اثر بخشی بیشتر باید این کار را هر نیم ساعت یا یک ساعت یک بار تمدید کنید و چندین بار از این روش استفاده کنید تا رنگ موهای شما به مرور روشن‌تر شود.

منبع: اکالا

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان