6 روش برای ایجاد زیبایی با لیمو ترش + آخرین شیوه های شگفت انگیز علمی با لیموترش

خط سلامت: از لیمو در آشپزخانه استفاده می کنید، اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای این ترفندهای زیبایی نیز استفاده کنید؟

6 روش برای ایجاد زیبایی با لیمو ترش + آخرین شیوه های شگفت انگیز علمی با لیموترش

لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ممکن است قبلاً از لیمو برای تازه کردن لیوان آب یا از لیمو در پخت غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید.

به گزارش خط سلامت اما از لیمو می توان به عنوان یک محصول زیبایی نیز استفاده کرد. یک لیمو می تواند از برای پوست تا موی شما معجزه کند.

نکات زیبایی استفاده روزانه از لیمو 

 جای زخم های صورت تان را محو کنید

لیمو می تواند به کمتر دیده شدن جای زخم روی صورت کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک لیمو و یک پد پنبه ای است.

مقداری آب لیمو را روی پد پنبه ای بریزید و جای زخم را چند بار بمالید. بگذارید آب لیمو برای مدتی روی جای زخم بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. به گفته متخصصان، این نه تنها به کاهش و محو شدن جای زخم کمک می کند، بلکه می تواند به روند بهبودی پوست نیز کمک کند.

 پوست را تمیز کنید

لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین های زیادی روی پوست اثر پاک کنندگی دارد. از آب لیمو برای کمک به ناپدید شدن لکه ها و لک ها استفاده کنید. مقداری آب لیمو را روی لکه ها بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.  در کوتاه ترین زمان متوجه تفاوت خواهید شد و لکه ها از بین خواهند رفت!

موهای خود را روشن کنید

برای داشتن هایلایت موهای تان لزوماً لازم نیست به آرایشگاه بروید. می توانید خودتان با لیمو این کار را انجام دهید! چند رشته از موهای تان را با آب لیمو بپوشانید و یک ساعت یا بیشتر آفتاب بگیرید.

آب لیمو باعث روشن شدن موهای شما می شود. مطمئن شوید بعد از این ساعت زیر نور آفتاب دوش بگیرید تا آب لیموترش تمام شود.

دیگر شوره سر نداشته باشید

زمانی که شوره سر دارید یا حتی پوست سرتان خشک است، یک لیمو می تواند ناجی تان باشد. مخلوطی از آب لیمو، آب، روغن زیتون و زنجبیل درست کنید. این مخلوط معطر شگفت‌انگیز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید پوست تان این مخلوط را جذب کند تا زمانی که پوست سرتان در برابر لمس خشک شود.

سپس، اگر موهای خود را با مقداری شامپو بشویید، شوره سر شما اگر به طور کامل از بین نرود احتمالاً بسیار کمتر می شود.

 یک اسکراب درست کنید

آیا متوجه آن نقاط خشک روی پاهای خود شده اید؟ به خودتان یک اسکراب پا آبلیمو بدهید! مقداری آب لیمو را با نمک دریا مخلوط کنید و پاهای خود را با آن بشویید. اگر احساس می کنید که نمک دریا برای پوست شما خشن است، همیشه می توانید به جای آن از شکر قهوه ای تیره استفاده کنید.

اسکراب با شکر قهوه ای تیره کمی نرم تر می شود. این اسکراب شکر و لیمو نه تنها برای پاها عالی است، بلکه برای استفاده روی لب ها نیز فوق العاده است.

 پوست، مو و ناخن

 آب لیمو نیز می تواند برای ناخن های شما فوق العاده باشد. مخلوطی از روغن زیتون و آب لیمو درست کنید. اجازه دهید انگشتان تان روزانه به مدت پانزده دقیقه به مدت چند روز در این مخلوط خیس بخورند. ناخن های شما از این درمان سفت تر می شوند. همچنین متوجه خواهید شد که رنگ طبیعی تری دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان