5 راه سالم برای ابراز احساس حسادت در رابطه

خط سلامت: اگر احساس حسادت در رابطه را تجربه می کنید، لازم نیست آنها را در وجود خود نگه دارید. برخورد با شریک زندگی خود با احساسات انفجاری یا تهاجمی بهترین رویکرد نیست.

5 راه سالم برای ابراز احساس حسادت در رابطه

به گزارش خط سلامت سالم ترین راه برای ابراز احساس حسادت این است که صادقانه، مستقیم و خودتأیید کننده باشید، اما نسبت به احساسات و مرزهای شریک زندگی خود نیز حساس باشید.

احساس حسادت با درون نگری

برخی از افراد بیشتر از دیگران ا حساس حسادت دارند، به خصوص افرادی که با اعتماد به نفس پایین، ناامنی و اضطراب سروکار دارند. تنهایی و سبک دلبستگی ناایمن باعث می شود حسادت در یک رابطه عاشقانه بیشتر شود.

صرف زمان برای در نظر گرفتن واکنش شخصی نسبت به سایر روابط، رفتارها یا سایر فعالیت‌های محرک حسادت شریک زندگی‌، می‌تواند بینش‌هایی را در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه حس حسادت ممکن است به شما بگوید ارائه می دهد. در مورد احساسات خود با یک درمانگر یا دوست خوب صحبت کنید.

قبل از مکالمه تامل کنید

بهتر است مکالمه را با احساسات شدید شروع نکنید، در صورت امکان، کمی وقت بگذارید و آنچه را که می خواهید بگویید یادداشت کنید، زیرا در سازماندهی افکار کمک می کند. آنچه را که می خواهید بگویید با تمرین در تنهایی یا انجام یک مکالمه ساختگی با یک دوست تمرین کنید. اگر این روش ها مفید است، قبل از مکالمه، تنفس عمیق انجام دهید.

نگرانی ها را به اشتراک بگذارید، نه اتهامات

اگر شروع به فهرست کردن تمام کارهایی که انجام می دهد و باعث حسادت شما می شود، باعث تدافعی رفتار کردن شریک زندگی تان می شود. در عوض، به جای اینکه بر سرزنش یا اتهام زدن تاکید کنید بر احساسات و نگرانی های خود تمرکز کنید.

صبور و دلسوز باشید

حتی اگر این احساسات را تا حد امکان با حساسیت مطرح می کنید، باید انتظار داشته باشید که شریک زندگی شما با احساسات قوی پاسخ دهد. از این گذشته وقتی می گویید کاری که انجام می دهد باعث ایجاد احساس حسادت می شود. قابل درک است که او احساس ناراحتی کند.

می توانید انتظار داشته باشید در طول این رابطه احساسات به هم ریخته ای ظاهر شود. درست همانطور که در حال ابراز احساسات خود هستید، سعی کنید به ابراز احساسات شریک زندگی خود نیز فضا بدهید. به یاد داشته باشید ممکن است برای هضم مسائل به زمان نیاز داشته باشد و ممکن است بلافاصله واکنش منطقی یا دلسوزانه ای نداشته باشد.

زمان بدهید

از بین بردن احساس حسادت در رابطه و واکنش شریک تان ممکن است چند سلسله گفت و گو را به همراه داشته باشد. امید این است که شریک زندگی شما بتواند احساسات تان را بشنود و احساسات خود را بیان کند.ممکن است برای تغییر برخی رفتارها که باعث حسادت شما می شود، آماده باشد و اطمینان دهد که می توانید برای حفظ مرزهای رابطه به او اعتماد کنید.

زوج درمانی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات صحبت با همسرتان در مورد احساس حسادت آنطور که انتظار داشتید پیش نمی رود. این قابل درک است، زیرا حسادت یک احساس بسیار قوی و دشوار است. بسیاری از زوج ها پس از چند جلسه با زوج درمانگر بر این احساسات غلبه می کنند.

نحوه ترمیم یک رابطه پس از خیانت

حسادت یک احساس پیچیده و ناراحت کننده است، اما در روابط عاشقانه اغلب بروز می کند. اگر حسادت را تجربه می کنید، نباید خجالت بکشید: این یکی از احساساتی است که ما را انسان می کند. با این حال، یافتن راه‌های سالم برای بیان آن مهم است. می خواهید در صورت امکان از یک مکان آرام، مستقیم و غیر واکنشی بیایید و به شریک زندگی خود فضایی بدهید تا آنچه را که به او می گویید پردازش کند.

اگر مشکل است که احساسات خود را به شریک زندگی خود منتقل کنید، یا اگر شما و همسرتان درباره این مسائل مشکل دارید، ممکن است بخواهید درمان فردی یا زوجی داشته باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان