بچه دارشدن در رابطه زوجی چه زمانی خط قرمز است؟

خط سلامت: یکی از مهم ترین سؤالات در روابط زوج ها و روابط عاشقانه این است که آیا باید بچه دار شوند یا نه؟

بچه دارشدن در رابطه زوجی چه زمانی خط قرمز است؟

به گزارش خط سلامت زوج‌ها یی که از تعارض اجتناب می‌کنند، می‌توانند سال‌ها با یکدیگر زندگی کنند، بدون اینکه صحبت‌های مهمی داشته باشند.

اگر به تازگی قرار ملاقات را شروع کرده اید

این یکی از آن موقعیت‌های نادری است که در آن یک پاسخ سیاه و سفید به راحتی در دسترس است: اگر از همان ابتدا می‌دانید که بچه می‌خواهید و متوجه شده اید که شخصی که به تازگی با او دیدار می کنید بچه دار شدن را دوست ندارد، به رابطه پایان دهید. اگر هر دو شما در مورد موضع خود قاطع هستید و نظر خود را تغییر نمی دهید و به بچه دار شدن فکر نمی کنید، از قرار ملاقات با یکدیگر دست بردارید.

روانشناسان می گویند: سزاوار نیست که در مورد خواسته های اساسی خود در مورد خانواده آینده تان با عصبانیت روبرو شوید.در اینجا واقعاً هیچ حد وسطی وجود ندارد. شما وقت خود را تلف می کنید و بهتر است فردی را با اهداف مشابه پیدا کنید.

اگر در یک رابطه طولانی مدت هستید

این موضوع غیر معمول نیست. برای برخی از زوج‌ها متداول است که مکالمات سخت را به تأخیر بیندازند و به دنبال راه حل نگردند. اگرچه لازم نیست همه جزئیات را مشخص کنید، اما هر دوی شما باید این نوع مکالمات را داشته باشید تا ببینید از نظر انتظارات چقدر به هم نزدیک یا دور هستید.

چرا بچه نمی خواهد

زوج ها یی که طولانی مدت در رابطه هستند ممکن است چند دلیل پیدا کنند که چرا یک طرف برای بچه دار شدن مردد است. این مشکلات زمانی قابل حل هستند که هر دو طرف در مورد نحوه ورود یک فرزند به زندگی خود دقیق‌تر باشند.

رایج ترین موارد اختلاف
فشار مالی

فشار مالی موضوعی است که اغلب زوج ها در مورد علت تصمیم شان به بچه دار نشدن مطرح می‌کنند و زمانی که زوج ها درباره موانع احتمالی با جزئیات بیشتری صحبت کردند، می‌توان به آن پرداخت.

اعتماد به همسر

زوج ها گاهی در مورد همکاری همسرشان در خصوص مراقبت از کودک احساس نگرانی می کنند.

تکرار الگوهای ناسالم خانواده

برای افرادی که آزار و اذیت والدین خود را تجربه کرده‌اند، این ترس‌ها می‌توانند قابل قبول به نظر برسند، اگرچه معمولاً اینطور نیست. در این موارد فردی که از بچه دارشدن می ترسد بهتر است تحت مشاوره روانشناس قرار گیرد.

تغییرات بدن

یکی از موضوعاتی که به طور مکرر بین زوج های متاهل مطرح می شود، تغییرات احتمالی بدن است. در این موارد نیز نیاز به مشاوره وجود دارد.

از دست دادن دوستان و زندگی اجتماعی

اگرچه ممکن است یک زندگی اجتماعی با فرزند تازه به دنیا کمرنگ شود، اما این مساله به تنهایی برای جلوگیری از بچه دار شدن کافی نیست.

دلایل دیگر

تغییرات غیرقابل پیش بینی و قابل توجه در سبک زندگی مانند خواب ، سفر، تعطیلات، اوقات فراغت و…

نگرانی در مورد مشکلات اجتماعی مانند نابرابری، قلدری و …

بیزاری از بچه ها

عدم پذیرش مسئولیت

مسائل باروری

عدم احساس تمایلات پدرانه و مادرانه

علاقه و تعهد به پیگیری و اولویت بندی اهداف شغلی

بچه دارشدن بخشی از چشم انداز زندگی آنها نیست

برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان