جدایی هم راه و رسم خودش را دارد / در چه مواقعی باید به جدایی فکر کرد

خط سلامت: در شروع یک رابطه، همه افراد در آسمان هستند، زیرا آنها آرزوی رسیدن به یکدیگر را دارند و نمی توانند از هم دور باشند. دلایل بی‌شماری وجود دارد که باعث می‌شود یک رابطه تیره و یا منجر به جدایی شود. در چنین سناریوهایی، بسیاری در دام یک رابطه شکست خورده می افتند تا جایی که وقتی می خواهند آن را ترک کنند، نمی توانند.

جدایی هم راه و رسم خودش را دارد / در چه مواقعی باید به جدایی فکر کرد

به گزارش خط سلامت چگونه شریک زندگی خود را به راحتی ناامید می کنید ؟ چگونه یک رابطه بی شکوفه و تهی را هدایت می کنید؟ چگونه می توان روابط را به شیوه ای سالم ادامه داد تا مسائل نگران کننده مانند افسردگی و یک جدایی را محدود و کمرنگ کند؟

چرا جدایی سخت است؟

جدایی سخت است، حتی اگر در برخی موارد بهترین راه ممکن باشد.صرف نظر از این، برخی چیزها باید به پایان برسد .

وقتی به چنین سناریوهایی برمی خوریم، همیشه احساسات متفاوتی به وجود می آیند. در نتیجه، سوالات زیادی مطرح می شود . آینده در برابر شما چشمک می زند و سرگردان هستید که روزهای آینده چه چیزی به ارمغان می آورند، بنابراین این تصمیم ممکن است نیاز به تعمق داشته باشد.

جدایی عموماً شامل مکالمه وحشتناکی است که بسیاری از افراد از آن اجتناب می کنند.

جدایی و اجتناب واقعی

ابتدا مطمئن شوید می خواهید تماس تان را قطع کنید.

در جدایی با ملاحظه باشید

خود را جای او بگذارید تا نسبت به موقعیت اشراف پیدا کنید. فرانکلین پورتر، روانشناس بالینی در نیویورک، پیشنهاد می‌کند: همدلی به کاهش درد اجتناب‌ناپذیر کمک می کند. به این ترتیب، همدلی نقش مهمی در ایجاد رابطه کمتر به هم ریخته و ناخوشایند در پایان و جدایی دارد، به خصوص زمانی که در سمت گیرنده نیست.

دکتر کارولینا پاتاکی، متخصص ازدواج و خانواده، می گوید: با خود و آنچه می‌خواهید صادق باشید. نمی‌خواهید با جدایی او را گیج کنید یا در نهایت مانند یک «شبح» رفتار کنید. پس بسیار واضح رفتار کنید.

جدایی و نحوه واکنش

در پیشنهاد جدایی واکنش همسرتان را پیش بینی کنید و بدانید که نمی توانید آن را کنترل کنید. به گفته پورتر، هیچ تضمینی وجود ندارد که مکالمه موثر باشد، زیرا فقط می توان پیام ارسال شده را کنترل کرد، نه نحوه دریافت آن. به این ترتیب، حتی اگر طرف مقابل پر از خشم باشد، فرد دیگری که خبر را منتقل می کند، آماده است تا آن را نپذیرد.

جدایی خوب است؟

کارشناسان توصیه می کنند: به خود یادآوری کنید که جدایی و ترک رابطه ای که برای شما مفید نیست مشکلی ندارد. این یک انتخاب است که شما انجام می دهید زیرا آینده ای را با هم نمی بینید و اگر برای شما مناسب نیست، پس برای او هم مناسب نیست، حتی اگر به اندازه شما از آن آگاه نباشد.

به خود یادآوری کنی جدایی بد نیست زیرا همه روابط به نقطه خاص نرسیده و رشد نمی کنند. گاهی اوقات، آن را به عنوان یک عمل مطلوب برای سلامت روان خود در نظر بگیرید. . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان